سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به غبارآلود بودن هوا در نیمه غربی استان، گفت : کیفیت هوای قصرشیرین در شرایط خطرناک قرار گرفت.

احد جلیلیان گفت : بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های پایش کیفیت هوا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه قصرشیرین ۳۲۶ بوده که نشان‌دهنده وضعیت خطرناک کیفیت هوا در این شهرستان است.

به گفته سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه شاخص کیفیت هوا در ایستگاه سرپل ذهاب عدد ۱۲۱ را نمایش می‌دهد که وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

عدد شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ایستگاه اسلام‌آبادغرب ۷۰، زیباپارک کرمانشاه ۹۱، کرمانشاه شهرداری مرکزی ۶۷، پاوه ۵۸ و کنگاور ۹۷ است که همگی در شرایط قابل قبول قرار دارند.

در شهر‌های کیفیت هوای ناسالم تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

ورود سامانه‌ای ناپایدار به قصرشیرین

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه‌ای ناپایدار از دیروز به آسمان این شهرستان مرزی باعث کاهش دید افقی به میزان پنج هزار متر شده است.

امیرپرویز نجفی گفت: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است که البته این گرد و غبار محلی است.

دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۳۲درصد است.

بیشینه سرعت وزش باد در قصرشیرین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳متربر ثانیه معادل ۴۷کیلومتر بر ساعت است.

از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۲۱ روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین و سه روز در اردیبهشت ماه است، پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.