مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: برداشت گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان از اواخر فروردین ماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

حبیب اله فتحی با تاکید بر اینکه بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در این شهرستان وجود دارد گفت: شهرستان داراب از نظر سطح زیر کاشت و میزان تولید گل محمدی مقام اول کشور را دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس سطح زیر کاشت گل محمدی این شهرستان را ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام و گفت: از این میزان سطح کاشت گل محمدی ۵۰۰ هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم کاشت شده است.


بیشتر بخوانید:


فتحی متوسط عملکرد گل محمدی دیم و آبی در این شهرستان به ترتیب ۱۲۰۰ و ۲۵۰۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و گفت: امسال با توجه به خسارت سرمازدگی به بخشی از گلستان‌های این شهرستان پیش بینی می‌شود حدود ۶ هزار تن گل محمدی به صورت گلبرگ‌تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود.

او گفت: عمده گلستان‌های دیم این شهرستان در مناطق لایزنگان، نوایگان، شکرویه و مروارید واقع شده است و ۷۰ درصد گل محمدی این شهرستان به صورت غنچه و گلبرگ خشک به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: گل محمدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن علاوه بر بازار‌های داخلی به اروپا، کشور‌های حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.