آقای روح اله لطیفی گفت: مسافران برای انجام مراحل رجیستری همچنان باید به پنجره واحد گمرکی مراجعه کنند و تمام موارد نیز از طریق پیامک به اطلاع آنها خواهد رسید.
به گفته او، صادرات ما در سال ۱۲۲ میلیون تن و واردات ۴۱ میلیون تن است، یعنی ۱۶۳ میلیون تن کالا به مرزها رفته و جا به جا شده است؛ بنابراین صاحبان کامیونهای حامل این کالاها پیامکهای زیادی را برای این فرآیندها دریافت میکردند. نوبت دهی و اطلاع از مراحل ورود و خروج کالاها به صورت پیامکی بود و یک کامیون ممکن بود برای تحویل بار حدود ۱۲ پیامک دریافت کند که برای گمرک هزینه بر بود.
اکنون گمرک تصمیم گرفته که از طریق پیامرسان خود به جای ارسال پیامکها استفاده کنند. این پیامرسان، پیامرسان کاری کامیون داران است و از این پس، این قابلیت نیز به آن اضافه شده است.
دیروز خبری در فضای مجازی منتشر شده بود مبنی براینکه کاربران برای رجیستری تلفن های مسافری در سایت گمرک باید عضو پیام رسان ایرانی «وی» شوند تا بتوانند کد تائیدیه را دریافت کنند.