رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: عدم خروج غیرضروری از منزل و محل کار. در صورت لزوم هنگام خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک و عینک مناسب استفاده شود.

سید محمد علوی در رابطه با هشدار آلودگی هوا تا روز چهارشنبه گفت: عدم خروج از منزل افراد دارای بیماری‌های مزمن بخصوص آسم، تنگی نفس، بیماری‌های انسدادی مزمن ریوی، افراد مسن و کودکان

به گفته او بسته نگه داشتن در و پنجره منزل و محل کار، خودداری از فعالیت‌های شدید بدنی در تمام اوقات بروز پدیده، مانند ورزش‌های سبک و سنگین مورد توجه قرار گیرد و کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند حتما از وسایل حفاظت فردی استفاده نمایند.

علوی می گوید: کارکنان شهرداری در فضای سبز و خدمات شهری حتما از کلاه و دستکش و ماسک استاندارد استفاده نمایند و عملیات جمع آوری، حمل و نقل و دفن زباله اصولی انجام پذیرد و از تلنبار و پخش زباله در معابر عمومی و آتش زدن آن جلوگیری شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: جلوگیری از آتش زدن هرگونه پلاستیک یا سوزاندن چوب و فضولات حیوانی در همه شرایط و به علت بخارات حاصل از مواد پاک کننده شیمیائی وگندزدا حتی الامکان از استفاده این مواد در شرایط بروز پدیده خودداری شود

 در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند

برچسب ها: گرد و خاک ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.