مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: از ابتدای پارسال تاکنون به منظور بهبود بهره وری ۶ طرح توسعه و تعمیر در این سد اجرا شده است.

اکبر خدری گفت: تعمیر ۱۹ کیلومتر از خطوط انتقال آب کشاورزی با ۲ میلیارد ریال اعتبار و مشتمل بر ۱۰  مرحله عملیات اجرایی و تعمیر و تعویض دریچه های تخلیه کننده مصنوعی با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از مهمترین طرح های اجرا شده پارسال تاکنون در سد کوثر بوده است. 

او می گوید: خرید و نصب شیرآلات سوله های کشاورزی با پنج میلیارد ریال اعتبار ،لایه روبی و اصلاح کانال های دشت لیشتر با ۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری،ساخت و نصب درب های فلزی ورودی تونل ها با پنج میلیارد ریال اعتبار،انجام عملیات اجرایی روشنایی محل دکل با سه میلیارد ریال و تعمیرات ساختمان اداری با سه میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار از  دیگر طرح های  اجرا شده پارسال تاکنون در این سد است.

به گفته مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران، امسال نیز برای تعمیر و تجهیز بخش های مورد نیاز این سد  برنامه ریزی شده و عملیات اجرایی آنان پس از تخصیص اعتبار آغاز می شود.

خدری می گوید: همچنین طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، سوق ، لنده و چرام از سد کوثر در دست اجراست که بر اساس برنامه ریزی قرار است این طرح مهم تا پایان  سال ۱۴۰۲ بهره برداری شود.             

او گفت: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که آب بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر  جمعیت در جنوب کشور را تامین می‌کند.

به گفته مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران، این سد آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می کند.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.