رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تزریق مواد اولیه به کارخانه‌های روغن کشی، مشکل کمبود این محصول در بازار استان رفع می‌شود.

علی معتمدی‌پور با اشاره به اینکه با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تامین کالا‌های اساسی، بازار رصد و کنترل می‌شود گفت: سرانه مصرف روغن یک خانوار ۱۵ تا ۱۷ کیلوگرم در سال است.
 
او با تاکید بر اینکه توزیع روغن در برخی کارخانه‌ها تا تعیین تکلیف ارز ترجیحی، با محدودیت انجام می‌شود می گوید: افزایش قاچاق روغن در یکی از استان‌های مرزی از عوامل کمبود این محصول، در روز‌های گذشته بوده است.
 
به گفته معتمدی‌پور، مشکل کمبود روغن با تامین مواد اولیه با بارگیری از بندرعباس رفع می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان می گوید: ۲ کارشناس برای کنترل ورودی مواد اولیه و خروجی مقدار تولید روغن، به کارخانه روغن کشی اعزام شده و با بارگیری روغن خوراکی به شهرستان‌ها مشکل به زودی رفع می‌شود.
 
او با بیان اینکه ۲۰۰ تن سهمیه ماهانه روغن خوراکی در بازار استان توزیع شد گفت: تولید روغن در کهگیلویه و بویراحمد از جمله دلایل کم شدن سهمیه روغن نسبت به استان های دیگر است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه از ۱۴ فروردین تاکنون بیش از ۲۲۱ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است می گوید: در طرح ضیافت ۲۰۰ تن برنج هندی، ۳۰۰ تن برنج پاکستانی، ۴۰۰ تن برنج تایلندی، ۳۰۰ تن شکر مصرف خانوار و ۲۰۰ تن شکر صنعتی در استان توزیع شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.