چند روز پیش، دارن پالمر، معاون برنامههای جهانی خودروهای برقی فورد، از بهروزرسانی های این شرکت در برخی امکانات خودروها گفت.
پالمر گفته: "چند بازی اکنون در F-۱۵۰ لایتنینگ بارگذاری شده است و اکنون در مرحله آزمایش نهایی است ".
فورد به دنبال تقلید از برخی امکانات تسلا در خودروهایش است.
پالمر برای نمایش این قابلیت فرزند خود را در پشت یکی از پیکاپ های فورد قرار داده و یک دسته فیزیکی کنترل صدا سیستم اطلاعات سرگرمی به او داده، ویژگی که معمولاً برای بسیاری از منتقدان سیستمهای اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی امروزی جذاب است، تا ماشین را به جلو و عقب بر روی صفحه نمایش حرکت دهد.
فورد احتمالاً در این مرحله به خوبی میداند که وقتی ویژگی بازی ویدیویی را راهاندازی میکند، باید مطمئن شود که فقط میتوان از آن با خیال راحت استفاده کرد.
زمانی که مشخص شد که راننده به طور بالقوه میتواند در حین رانندگی بازی کند، تسلا مجبور شد یک به روز رسانی نرم افزاری را برای خودروهای خود ارسال کند؛ این سیستم طوری تنظیم شده بود که به مسافر اجازه بازی بدهد.
مرسدس نیز از این قابلیت استفاده کرده اما با مشکلاتی روبرو شد؛ این خودروساز متوجه شد سدان کاملاً الکتریکی EQS جدید قادر به پخش ویدیوهایی است که توسط راننده در حین رانندگی قابل مشاهده است.