رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری ۲ کلاهبردار که با روش اسکیمر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: تعداد زیادی از شهروندان تهرانی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد تمام مالباختگان این پرونده بعد از خرید از یک تن ماهی فروش سیار در تهران، حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

به گفته سرهنگ گودرزی، مجرمان تحت پوشش فروش تن ماهی ارزان قیمت با یک خودروی وانت بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر، به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام کرده اند.

این افراد پس از شناسایی و گذراندن تشریفات قضایی، در محل اختفای خود در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: متهمان به کلاهبرداری از بیش از ۲۹ نفر به ارزش ریالی حدود هفت میلیارد ریال (معادل ۷۰۰ میلیون تومان) اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۲:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود، دلیل اصلی فقط و فقط بی سرو سامانی در نظارت دقیق بر دست فروشان است، به شخصه خودم در مسیر اتوبانهای تهران دیده ام که گل فروشان و لوازم فروشان که به صورت دستفروش کار میکنند، دارای دستگاههای کارت خوانند، که بسیار باعث تعجب من شده، و این موضوع در ذهن هر کس نقش میبندد که آیا اینان کنترل میشوند؟ به قول معروف الله و اعلم.
آخرین اخبار