باید منافذ تعارض منافع را ببندیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تحقق حکمرانی خوب و شایسته و تشکیل دولت قوی و مردمی، نیازمند مدیریت تعارض منافع هستیم.

یوسف نوری گفت: اقدامات خوبی در حوزه آموزش و فناوری‌های نوین انجام شده اند که طرح پیش بینی کسب و کار‌ها و شایستگی کارکنان و مدیران که در حوزه تعالی مدیریت و ارزیابی عملکرد قرار می‌گیرد؛ از این جمله بود.

او افزود: به نظر می‌رسد شعار سال فرصتی را فراهم کند تا بتوانیم با همکاری با جهاد دانشگاهی، مراکز جانبی را به مراکز دانش پایه تبدیل کنیم.

نوری با بیان این که یکی از شعار‌های اساسی دولت، شفافیت عدالت و فسادستیزی است، گفت: عدالت این است که منافذ تعارض منافع را ببندیم. وقتی این منافذ بسته شوند، عدالت را در استفاده از امتیازات خواهیم دید.

او ادامه داد: برای تحقق حکمرانی خوب و شایسته و تشکیل دولت قوی و مردمی، نیازمند مدیریت تعارض منافع هستیم. آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اعتباربگیر دولت در بخش هزینه‌ای است و امکانات خوبی دارد. با این‌حال در میان پاک‌ترین دستگاه‌های اجرایی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امید است به زودی تفاهم نامه‌ای در راستای شعار سال داشته و شاهد تغییرات چشمگیر در راستای تحقق سند تحول بنیادین باشیم.

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز گفته است: برای شناسایی و رفع مدیریت تعارض منافع اقداماتی را انجام داده ایم و در مرحله نخست نزدیکترین افراد از مسئولیت‌های مرتبط خداحافظی کردند. به‌گونه‌ای که ۱۸۴ فرد شناسایی و با آن‌ها خداحافظی شد یا امکانات در اختیار خود را رها کردند. بر این‌ اساس ۱۰۶ توقف فعالیت و ۶۱ استعفا داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار