بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند از طریق از طریق کد دستوری #۱۴۲۰* و با وارد کردن کد ملی از نوع حمایت درمانی خود مطلع شوند.

فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بر اساس سیاست‌های جدید، از حدود دو سال پیش دفترچه‌های درمانی حذف شده و بیمه شدگان از طریق بستر الکترونیک از خدمات سازمان تأمین اجتماعی بهره مند می شوند.

او گفت: بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند اعتبار بیمه خود را از طریق کد دستوری #۱۴۲۰* تمدید کرده و یا استعلام بیمه خود را بگیرند.

فراتی گفت: هر بیمه شده اجباری می‌تواند از اولین روز کاری خود از شرایط دریافت کلیه خدمات ارائه شده به وسیله تأمین‌اجتماعی چه تعهدات کوتاه مدت، چه بلند مدت بهره‌مند شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری با پرداخت حق سرانه درمان می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

۴۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۳۹۸ هزار و ۱۴۷ نفر معادل ۴۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اند که از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۶۰۱ نفر بیمه شده اصلی و ۲۵ هزار و ۷۶۷ نفر مستمری بگیر هستند.

او گفت: هم اکنون ۸۸ هزار و ۶۱۰ نفر بیمه شده اجباری، ۱۲ هزار و ۷۰۶ نفر بیمه شده حرف و مشاغل آزاد، ۳ هزار و ۲۳ بافنده، و هزار و ۲۸۵ بیمه شده توافقی از خدمات بیمه‌ای بهره مند می‌شوند.

در خراسان جنوبی علاوه بر واحد ستادی استان ۹ شعبه اصلی و ۶ شعبه اقماری دائم و ۲ شعبه اقماری غیردائم و ۳ کارگزاری رسمی نیز در حال فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.