عملیات مقابله با آفت پوره سن در ۶۰ هزار هکتار از مزارع قزوین انجام می‌شود.

یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: عملیات مقابله با آفت پوره سن برای پیشگیری از بروز خسارت در مزارع گندم و جو استان سال زراعی جاری در سطح ۶۰ هزار هکتار انجام می‌شود.

 عملیات مقابله با این آفت از اواخر اردیبهشت ماه از سوی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین و پهنه‌ها و مراکز جهاد کشاورزی مناطق آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقابله با آفت سن در مزارع گندم و جو در استان قزوین ادامه دارد، افزود: تاکنون این عملیات در سطح ۳۲ هزار هکتار به انجام رسیده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: پیش بینی می‌شود حجم عملیات مقابله با آفت سن در مزارع گندم و جو استان قزوین به حدود ۴۰ هزار هکتار افزایش یابد.

این مسوول با اشاره به اهمیت مقابله به موقع با آفت‌های یاد شده، خاطرنشان کرد: آفت سن و پوره در صورت عدم مبارزه جدی و به موقع می‌تواند حجم بالایی از مزارع گندم و جو را نابود کرده و مخل امنیت غذایی جامعه باشد.

سن غلات از مهمترین آفات گندم و جو است. این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می‌گردد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار