مردم مومن و روزه‌دار استان فارس سومین شب از لیالی پرفضیلت قدر را با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، مکان‌های مقدس و امامزادگان با برگزاری مراسم معنوی تا سحر شب‌زنده‌داری کردند.

مردم خداجوی سومین حرم اهل بیت (ع) در استان فارس همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد، مکان‌های مقدس، امامزادگان و گلزار شهدای گمنام سومین شب قدر که به استناد اغلب روایات، محتمل‌ترین شب از لیالی قدر است را به راز و نیاز و مناجات با خداوند پرداختند.

مردان و زنان مؤمن و روزه دار با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، خداوند متعال را به اسماء حسنی یاد کرده و باز تزرع از درگاه خداوند خواستند که قلم عفو بر گناهان آنان کشیده و مقدرات سال آینده آنان را تا شب قدر بعد، به نیکی و سلامتی رقم بزند.

شب قدر یا لیلة القدر، شبی باارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدرشدن امور انسان‌ها است.

این شب با فضیلت‌ترین شب سال است که با امور مهم و باعظمتی همانند نزولِ اجمالی قرآن، پیدایش افاضات باطنی و فضای خاصّ معنوی، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزی‌های جدید و نزول جبرئیل و فرشته‌ها همراه است و شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان بوده و در آن شب، فرشتگان بر زمین فرود می‌آیند. طبق برخی از روایات شیعه، مقدرات انسان‌ها به امام زمان (عج) عرضه می‌شود.

برچسب ها: شب قدر ، مردم فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار