محله سردشت فردوس تنها محله‌ای است که از محلات پنج گانه شهر تاریخی تون باقی مانده و اکنون تبدیل به محله دامداری شده است.

کرم پور مدیر پایگاه شهر تاریخی تون گفت: محله سردشت تنها مکان باقی مانده از شهر تاریخی تون بعد از زلزله سال ۱۳۴۷ است.

او گفت: سردشت ۱۴ هکتار مساحت دارد و تعدادی از مالکان این منطقه خانه‌های خود را تبدیل به دامداری کرده اند و اکنون ۱۷ محله دامداری در این محله تاریخی که البته به ثبت ملی هم رسیده در حال فعالیت است.

کرم پور گفت: وجود این دامداری‌ها برای ما مشکلات زیادی را به همراه داشته است که از جمله آن عدم جذب سرمایه گذار برای این منطقه و از همه مهمتر آن است که هنگام ورود گردشگران با چهره‌ی زشتی از این منطقه رو به رو می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مدیر پایگاه شهر تاریخی تون گفت: بار‌ها با مالکان این منطقه جلساتی برگزار کرده ایم، اما حاضر به ترک این منطقه نشده اند و امیدواریم با ساخت مجتمع دامپروری در شهرستان فردوس هرچه زودتر این مشکل برطرف شود تا بتوانیم به طوری که شایسته این محله تاریخی است به آن رسیدگی و آن را مرمت کنیم.

وقتی سردشت پاتوق معتادان می‌شود

به گفته کرم پور مدیر پایگاه تاریخی شهر تون قسمتی از نقاط تخریب شده سردشت تبدیل به مکانی برای جمع شدن معتادان شده است.

او گفت: باتوجه به وسعت زیاد این محله توانسته ایم تنها بخشی از این محله را مرمت کنیم و قسمت‌های زیادی از این محل به همان شکل گذشته باقی مانده اند.

کرم پور گفت: نیاز است برای جمع آوری این محله‌های دامداری دستگاه‌های دیگری از جمله جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت ورود کنند تا هرچه سریع‌تر این مشکل حل و چهره سردشت زیبا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.