استاندار خراسان جنوبی گفت: هم اکنون توجه به شرکت‌های دانش بنیان وظیفه است و باید به آن عمل شود.

قناعت در دیدار با اعضای شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان قبلا یک ضرورت بود اما در شرایط فعلی یک وظیفه است.

او با بیان اینکه با قرار گرفتن واژه دانش بنیان در شعار سال می‌طلبد نگاه ویژه‌ای ایجاد شود، گفت: اگر تولید دانش بنیان نشود، علاوه بر افزایش هزینه تولید، از عرصه رقابت‌ها هم عقب می‌مانیم.

قناعت با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دانش را در تولید به خدمت بگیریم باید از این ظرفیت استفاده کنیم گفت: خراسان جنوبی غنی از معادن و به تعبیری بهشت معادن است، اما از  شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه استفاده نشده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های دانش بنیان به علت فرایندهای اداری و  دلسرد شدن دیگر رغبتی برای فعالیت ندارند گفت: هم اکنون فرصت برای تبیین شرکت‌های دانش بنیان نیست و باید کار را شروع کرد.

او با اشاره به سخنان  رهبر معظم انقلاب در جهت عدم استفاده مسئولان از شعار سال مبنی بر گرفتن عکس و چاپ آن گفت: در عمل شعار سال باید عملیاتی شود و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

قناعت با بیان اینکه پیگیری مشکلات شرکت‌ها باید در جلسات تخصصی رسیدگی شود گفت: منابع مالی، مواد اولیه، منابع انسانی و عزم و اراده دولتی‌ها چهار مولفه‌ی اصلی تولید است و عزم و اراده دولتی اینجا در برداشتن مشکلات پیش رو است.

برگزاری جلسات تخصصی‌تر با محوریت حل مشکلات شرکت‌ها با ریاست معاون امور اقتصادی استانداری خروجی این جلسه بود.

نبود زیرساخت‌ها برای فعالیت ها، عدم حمایت مدیران و ادارات برای خرید محصولات، عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و مشکلات بیمه از جمله مشکلات مطرح شده توسط برخی از شرکت‌های دانش بنیان در این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار