حقیقی:

دعوت به مصرف بهینه برق نوعی حسنه و امر به معروف است

مدیر عامل برق منطقه ای فارس گفت: دعوت به صرفه جویی و مصرف بهینه برق نوعی حسنه و امر به معروف است که باید ترویج شود.

یدالله حقیقی در دیدار با حجت الاسلام شیخ علیرضا حدایق مدیرعامل بنیاد و مؤسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: صرفه جویی و پرهیز از اسراف از آموزه‌های دین مبین اسلام است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس بر لزوم دعوت عامه به صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برق تأکید کرد و گفت: دعوت به صرفه جویی و مصرف بهینه برق نوعی حسنه و امر به معروف است که بهتر است توسط خطیبان و روحانیت و در مجالس موعظه و وعظ ترویج شود.

او گفت: مساجد و بقاع متبرکه به عنوان کانون فرهنگی و مذهبی و به عنوان جایگاهی که مردم چشم امید به راهگشایی در شرایط بحرانی از آن دارند باید شاخص و الگو در صرفه جویی باشد، هر گاه شهروندان و مشترکان بدانند و ببینند که اولیای مساجد و بقاع متبرک در صرفه جویی و در خاموش کردن حتی یک چراغ اضافه پیشقدم هستند از این حرکت فرهنگی الگو می‌گیرند و آن را با جان و دل می‌پذیرند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: صرفه جویی به مفهوم مصرف چیزی به شکل درست و مناسب آن است. این مسئله برای ایجاد تعادل میان درآمد و هزینه بسیار مهم و اساسی است و در حوزه اقتصاد خانواده نیز می‌تواند تاثیرگذار و سرنوشت ساز باشد. با این همه صرفه جویی علاوه بر اینکه در حوزه اقتصاد شخصی معنا و مفهوم می‌یابد در حوزه اقتصاد عمومی نیز معنا دارد. در آموزه‌های معنوی ما مصرف زیاد و بیش از نیاز در آب و برق نه تنها نادرست و حرام دانسته شده بلکه آن را ضمان آور دانسته اند و شخص را نسبت به جامعه مدیون می‌شمارند. اصحاب منبر و خطیبان و امامان جماعت و روحانیت به این نکته تاکید ورزند که ضمان موضوعی مهم است و افراد نباید با اسراف در مصرف برق خود را مدیون جامعه و دیگر شهروندان کنند.

حقیقی گفت: قرآن نیز به این مسئله از ابعاد مختلف پرداخته است؛ زیرا قرآن کتاب هدایت و راهنمایی آدمی به سوی کمال است و به مساله اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با مساله آسایش و آرامش دارد، توجه داشته و برای اینکه انسان در مسیر کمالی حرکت کند به مساله اقتصاد و روش‌های مناسب و درست کسب درآمد و هزینه‌های آن نیز پرداخته است. بازخوانی نگرش و تحلیل قرآن می‌تواند در این زمینه برای دست یابی به شیوه‌های درست کمک کند.

حجت الاسلام شیخ علیرضا حدائق مدیرعامل بنیاد و مؤسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) نیز در این نشست با تقدیر از خدمات انجام شده در شرکت برق منطقه‌ای استان فارس بر لزوم خدمت جهادی و بی منت تاکید کرد.

او گفت: همه ما و مسئولان باید از فرصت خدمت به خوبی بهره گیری نماییم و در جهت آسایش مردم و جلب رضایت پروردگار قدم برداریم، تامین برق پایدار و تثبیت آن در شرایط سخت و گرمای تابستان امری خداپسندانه است که قطعا رضایت پروردگار و بندگان خدا را به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل و معاونین برق فارس در این نشست پس از حضور در جلسه در میز خدمت حضور یافتند و میز خدمت برپا شد، شهروندان حاضر در مسجد و مردم به میز خدمت مراجعه و مشکلات خود را مطرح کردند و مسایل مردم ثبت و به شرکت‌های مربوطه ارجاع  شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار