سرهنگ کیخسرو دستغیب گفت: ۱۰۲ نقطه حادثه خیز در سطح استان وجود دارد. از این تعداد ۶۶ نقطه پرتصادف بوده و نیاز به اصلاحات سریع دارند.
به گفته دستغیب ۸۰ نقطه حادثه خیز استان موقتا اصلاح شدهاند. اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای با اقداماتی از جمله نصب تابلو و نیوجرسی و... اصلاحات موقتی در خصوص این نقاط انجام داده، اما این نقاط باید به صورت اساسی اصلاح شوند.
دستغیب گفت: سال گذشته هشت نقطه از ۱۰۲ نقطه حادثه خیز استان بصورت اساسی اصلاح شد و امسال هم امیدواریم حداقل پنج نقطه دیگر اصلاح شود.
یک خطر مرگبار در محورهای بزرگراهی استان!
به گفته دستغیب، یکی از این مشکلات مربوط به محورهای دوطرفهای است که به تازگی بزرگراهی شدهاند.
در این مسیرها با توجه به اینکه قبلا محور بصورت دو طرفه بوده، جهت جلوگیری از انباشت آب در سطح جاده، قسمت وسط آن کمی برجستهتر از اطراف آن است و حال که این جادهها به صورت بزرگراهی درآمده اند، جاده جدید ساحته شده مشکلی ندارد، اما جاده قدیم که همان محور دو طرفه است هنوز قوس وسط را دارد، بنابراین خودروهایی که باسرعت بالای ۸۰ کیلومتر در این مسیر تردد میکنند را ناخودآگاه به سمت راست کشانده و کنترل خودرو را از دست آنها خارج میکند که در این حالت خودرو دچار واژگونی میشود.
از جمله این نقاط "هجوم آباد" واقع در محور کامیاران است که واژگونی خودرو در آن زیاد دیده میشود.
در سال گذشته ۴۷ درصد تصادفات استان بصورت واژگونی بوده که وجود چنین نقاطی در این دست تصادفات تاثیرگذار بوده است.
نداشتن خط کشی راهها بویژه خط کشی خط وسط مشکل دیگر در ایمنی راهها است. متاسفانه رنگهای بهکاربرده شده ظرف یک ماه از بین میروند و همین نبود خط کشی خطراتی برای رانندگان بویژه در مسیرهای دو طرفه ایجاد میکند.
وی وجود برخی راههای دسترسی در وسط محورهای اصلی هم مشکل دیگر در بحث ایمنی راهها است. تاسفانه در برخی محورها، مردم به جای استفاده از دوربرگردانهای ایمن، بصورت سرخود راه دسترسی ایجاد کرده و هنگام دور زدن معمولا دچار حادثه میشوند
محور کرمانشاه-روانسر-پاوه مرگبارترین محور استان
دستغیب گفت: این محور در عین حال پرترددترین محور استان هم محسوب میشود و افراد بسیاری جهت بازدید از جاذبههای گردشگری این دو شهرستان و خرید از بازارچهها مرزی در این مسیر تردد میکنند.
متاسفانه این محور دو طرفه بوده و همین امر آن را بسیار حادثه خیز کرده، طوری که بیشترین تصادفات استان و بیشترین فوتیهای تصادفات مربوط به همین محور است.
به گفته دستغیب، این محور به شدت نیازمند تعریض است و پیش از آن نیز در برخی نقاط آن نیاز داریم که حتما به هر طریق ممکن جاده جداسازی شود./ ایسنا