مدیر مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران کرج از نگهداری انواع پرنده، چهار قلاده شیر، دو قلاده خرس، چند راکون، میمون و چند گونه خزنده در این مرکز خبر داد.

آقای  نوری گفت: مراکز نگهداری از حیات وحش با مجوز رسمی سازمان محیط زیست، وظیفه نگهداری و کمک به گونه‌های حیات وحشی است که به دلایل مختلف از زندگی در طبیعت بازمانده و محروم شده‌اند.

او می گوید: اغلب گونه‌های موجود در مراکز نگهداری از حیات وحش، توان ادامه حیات در محیط طبیعی خود را ندارند و در صورت رهاسازی تلف خواهند شد که به عنوان نمونه می‌توان از خرسی نام برد که چندی پیش تصاویر و فیلمی از آن در فضای مجازی منتشر شده بود.

به گفته مدیر مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران کرج این خرس حدود دوماهه بوده که به واسطه آسیبی که شکارچیان به مادرش وارد می‌کنند، از طبیعت جدا شده و بعد از این اتفاق مدتی به پارک پردیسان تهران منتقل می‌شود بعد از آن به دلیل شرایط خاصی که داشت، به مرکز نگهداری ایثار کردان و از حدود چهار سال پیش هم به مرکز نگهداری پارک شهید چمران منتقل می‌شود.

او گفت: این خرس با توجه به اینکه در خصوص نحوه زندگی در طبیعت آموزشی ندیده و قابل آموزش هم نبوده، ناچار است تا آخرین روز عمر خود در قفس و اسارت زندگی کند تا لااقل زنده بماند.

نوری می گوید: رسالت اصلی ما در این مرکز درمان حیوانات آسیب دیده و رهاسازی آن‌ها به دامان طبیعت است، ولی واقعیت این است همه حیوانات را نمی‌توان رها سازی کرد و باید بین مرگ یا اسارت آن‌ها یکی را انتخاب کنیم.

 مدیر مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران کرج  گفت: طی پنج سالی که در پارک شهید چمران مستقر هستیم، بیش از ۳۵۰ گونه حیات وحش که بیشتر پرندگان شکاری بودند، تیمار و آزادسازی شدند.

نوری گفت: در حال حاضر در این مرکز انواع پرنده، چهار قلاده شیر، دو قلاده خرس، چند راکون، میمون و چند گونه خزنده نگهداری می‌شود.

برچسب ها: حیات وحش ، قلاده شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.