نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: همه برنامه‌ها و طرح‌ها باید برای مناطق محروم از اعتبارات دولتی بیشتری نسبت به مناطق برخوردار بهره‌مند شوند.

 

فتح الله توسلی در شورای اداری استان همدان گفت: بی توجهی به مناطق محروم در تقسیم اعتبارات موجب شده که با وجود گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب در برخی از مناطق شاهد محرومیت از تلفن ثابت، اینترنت، راه مناسب، بهداشت و سایر امکانات باشیم.

او افزود: مناطق کم برخوردار در همراهی با انقلاب و دفاع از حریم و حرم شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند و بی توجهی به ساکنان در این مناطق خلاف عدالت است.

نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در خانه ملت گفت: با توجه به در پیش بودن سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان همدان باید طرح‌های دارای پیوست عدالت و توجه به مناطق محروم تهیه و ارائه شود.

توسلی افزود: درصد بالایی از ساکنان شهرستان کبودرآهنگ در حرفه کشاورزی مشغول به کار هستند و امسال به علت خشکسالی مزارع دیم آن‌ها سوخته است.

او افزود: مسئولان و حکومت در قبال معاش و ایجاد منبع درآمد جدید این افراد مسئول بوده و نباید آن‌ها را رها کنند چرا که بی توجهی به آن‌ها سبب مهاجرت و سکونت این قشر در حواشی شهر‌ها شده که آسیب‌های اجتماعی و امنیتی به همراه دارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا رایزنی‌هایی با مسئولان وزارت نیرو برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در مزارع صورت گرفت تا بتوان برای کشاورزان منبع درآمد ایجاد کرد.

توسلی افزود: روند فعالیت دولت خوب بوده و از دولت به طور حتم حمایت می‌کنیم، اما این بدان معنا عمل نکردن به وظیفه نظارتی نیست.

او گفت: از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس کمیته تحقیق و تفحص از غارعلیصدر همدان منصوب شده که در این راستا باید همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند در غیراینصورت به عنوان مجرم به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: اگر کسی مانع تحقیق، تفحص و شفافیت در زمینه وضعیت غارعلیصدر شود اسم آن‌ها به مردم اعلام می‌شود بنابراین باید اطلاعات لازم به طور دقیق در اختیار کمیته تحقیق و تفحص قرار گیرد.

او گفت: ارائه آمار‌های غلط از سوی سازمان برنامه و بودجه به دولت سبب اختصاص اعتبارات کم به استان همدان شده بنابراین باید آمار‌های درست به منظور جذب اعتبار ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زارعی حسن
۱۶:۵۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
امیدواریم اقدامات مناسبی در منطقه انجام پذیرد
شهرستان کبودرآهنگ منطقه ی هستش که توجهی نشده و هیچگونه زیر ساخت مناسبی بابت تولید و اشتغال و بهره وری ریل گذاری نشده لذا از نماینده محترم مجلس جناب دکتر توسلی استدعا میشود مساعدت لازم را مبذول فرمایند