بستههای باتری در تسلاهای فعلی در کف خودروها نصب میشوند که قرار است در نهایت تغییر کند. برای کمک به دستیابی به این هدف، این خودروساز در حال بازنگری در نحوه ساخت خودرو در آینده است.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا می گوید که این شرکت بزرگترین دستگاه مهر زنی جهان را راه اندازی کرده است که از آن برای ایجاد مهر و مومهای بزرگ برای جلو و عقب شاسی استفاده میشود، در حالی که یک بسته باتری پر از سلولهای جدید ۴۶۸۰ تسلا، بخش مرکزی را تشکیل میدهد.
ماسک گفت: این یک پیشرفت بزرگ است که قبلا برای هوایپماها استفاده می شد و اکنون همین کار را برای خودروها انجام میدهیم. این طراحی به سلولها اجازه میدهد تا نزدیکتر به مرکز خودرو بستهبندی شوند که ایمنی را در برخورد جانبی افزایش میدهد.
سلولها با چسب ساختاری مقاوم در برابر شعله به ورقهای بالا و پایین میچسبند، که ماسک میگوید استحکام فوقالعادهای دارد. این رویکرد جدید در طراحی شاسی بخشی از هدف تسلا برای کاهش هزینه هر کیلووات ساعت ظرفیت باتری به نصف است. به همین دلیل این شرکت در حال طراحی و ساخت سلولهای خود است.
تسلا میگوید انجام این کار به مقرونبهصرفهتر کردن خودروهای الکتریکی و افزایش برد رانندگی کمک میکند و به نوبه خود، رانندگان بیشتری را وارد خودروهای الکتریکی میکند.