آقای بهروز آقایی گفت: عملیات اجرایی ساخت پایانه تمام مکانیزه از مهر ۱۳۹۹ شروع شده و با در اختیار داشتن دو خط انتقال از اسکله به کندوهای نگهداری غلات در اردیبهشت امسال به بهره برداری میرسد. با افتتاح آن توان تخلیه کالاهای اساسی از کشتیها به حدود ۱۲۰۰ تن در ساعت میرسد.
به گفته مدیرکل بندر شهید بهشتی این پروژه با هدف تسریع در تخلیه، ارتقای شاخصهای نگهداری و افزایش ظرفیت برای پذیرش کشتیهای حامل کالاهای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار طراحی شده و در حال ساخت و تکمیل است.
بندر شهید بهشتی چابهار، بیش از ۲ میلیون تن انواع کالای اساسی (گندم، جو، شکر، ذرت، نهادههای دامی و برنج) را از کشتیها تخلیه و وارد شبکه توزیع استانهای واقع در شرق و مرکز کشور کرده و با کسب سهم حدود ۱۰ درصدی، در جایگاه سوم بین بنادر تجاری جنوبی و شمالی کشور ایستاده است.
بندر چابهار که بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است، با برخورداری از توان عملیاتی دو بندرِ شهید کلانتری و شهید بهشتی، در سال ۱۴۰۰ مشخصا حدود ۱۵۰ هزار تن برنج را از کشتیها تخلیه کرده که این میزان حدود ۴۹ درصد کل برنج ورودی به کشور از مسیر دریایی در سال گذشته بوده است.