یک افسر سابق صهیونیست علت پیروزی حماس را راهبرد این جنبش در معادله جدید «غزه – قدس» برای مقابله با اسرائیل از زمان آغاز نبرد «شمشیر قدس» دانست.

یکی از افسران سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حالی که اسرائیل در حال درمان جراحت‌ها و زخم‌های وارده از طرف مقاومت فلسطین است؛ جنبش حماس پیروزی خود را جشن می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری عربی ۲۱، یونی بن مناحیم علت پیروزی حماس را در راهبرد این جنبش در معادله جدید «غزه – قدس» برای مقابله با اسرائیل از زمان آغاز نبرد «شمشیر قدس» دانست و گفت: حوادث چند هفته اخیر از تقویت این معادله راهبردی نشات می‌گیرد که بر اساس آن، اسرائیل تنها زبان زور را می‌فهمد.

بن مناحیم افزود جنبش حماس تاکنون چندین دستاورد محقق کرده است که نخستین آن برچیدن گام‌های اسرائیل و اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین از مسجد الاقصی و استیلای حماس بر آن است تا جایی که امروز فلسطینیان و اعراب ساکن بیت المقدس پرچم‌های حماس را به اهتزاز در می‌آورند و بر مسجد الاقصی و قبه الصخره نصب می‌کنند و اسرائیل از بیم موشک‌های حماس مجبور است راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی پرچم» را لغو کند.

پیشتر، منابع فلسطینی با منتشر کردن فیلمی نشان دادند یکی از جوانان قدس در اقدامی توانسته است با بالا رفتن از مسجد قبه الصخره (در نزدیکی مسجدالاقصی) پرچم فلسطین را به اهتزاز دربیاورد. این در حالی بود که صهیونیست‌ها در سومین جمعه از ماه مبارک رمضان مانع از ورود فلسطینیان برای خواندن نماز جمعه در مسجدالاقصی شدند، مردم فلسطینی در شهر‌هایی مانند نابلس دست به تظاهرات زدند.

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان درگیری‌ها بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها شدت گرفته و در روز‌های اخیر با حملات مداوم صهیونیست‌ها به نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی به اوج خود رسیده است. در یک ماه گذشته و با افزایش تنش ها، ۲۲ فلسطینی به دست ارتش اشغالگر به شهادت رسیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۷:۳۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عشق ما دمشقه. حرف مرد یکیه.
آخرین اخبار