سالیانه حدود ۲۵۰ هزار تن پسماند شهری و روستایی در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

آقای احمدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سالیانه حدود ۲۵۰ هزار تن پسماند شهری و روستایی و ۱۰۰ تن پسماند ویژه و بیمارستانی در استان تولید می‌شود که در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای مدیریت صحیح این پسماند‌ها صورت گرفت.

راه‌اندازی نخستین مرکز پسماند شهری با ظرفیت پایش روزانه ۲۵۰ تن زباله در شهرستان شهرکرد، بهره‌برداری از نخستین واحد مدیریت و بی‌خطرسازی پسماند‌های بیمارستانی با هدف جمع‌آوری زباله تولیدی در مطب‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و صدور مجوز برای ایجاد واحد مدیریت پسماند صنعتی از جمله این اقدامات است.

در چهارمحال و بختیاری سرانه تولید پسماند خانگی در حال حاضر به ازای هر نفر ۷۲۵ گرم برآورد شد که بخشی از آن را زباله‌های پلاستیکی تشکیل می‌دهد.


بیشتر بخوانید


لامپ‌های کم‌مصرف توسط از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری بازیافت می‌شود.

همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کف‌پوش‌های خانگی و صنعتی کشور در شهرستان بروجن توانست با استفاده از بازیافت پِت (PET) بطری‌های نوشابه و آب‌معدنی سهم مهمی را در این مورد ایفا کند.

پارسال یک هزار و ۵۲۳ مورد پایش از محل دفن زباله‌ها در استان انجام گردید.

همچنین ۱۳۳ مورد اخطار به شهرداری‌ها و دهیاری برای مشکلات ناشی از رهاسازی زباله در طبیعت و دفع غیراصولی آن داده شد که متاسفانه به دلیل رفع نشدن برخی مشکلات، هم‌اکنون ۶۸ پرونده در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار