موشک SLS ماه مجددا تعمیر می‌شود

موشک ماه،اوایل هفته آینده برای تعمیر به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه بازگردانده می‌شود.

ناسا پس از سه بار تلاش برای انجام فرایند پرکردن مخازن سوخت مایع در موشک ماه (wet dress) آماده است تا آن  را به حرکت در بیاورد.

به گزارش سایت digitaltrends؛ موشک sls ماه به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) باز می‌گردد. این یک سفر چهار مایلی از سکوی پرتاب ۳۹B در مرکز فضایی کندی در فلوریدا تا VAB است. ناسا هنوز زمان بازگرداندن این موشک به VAB را تأیید نکرده، اما انتظار می‌رود اوایل هفته آینده باشد. به گفته محققان، قبل از اینکه موشک به ساختمان مونتاژ  بازگردد، هیدرازین از تقویت کننده‌های موشک جامد باید حذف و فضاپیما از سیستم‌های سکوی پرتاب جدا شود.

براساس گزارش‎‌ها، این تاخیر علاوه بر زمان دادن به مهندسان برای تعمیر سخت افزار، فرصتی برای تامین کننده نیتروژن گازی مورد استفاده در آزمایش خواهد بود تا سیستم خط لوله خود را ارتقا دهد.

موشکSLSماه

علی‌رغم مشکلاتی که در طول فرآیند آزمایش ایجاد می‌شود، ناسا بر نتایج مثبت برخی از اهداف آزمایش تاکید کرده است. این آژانس فضایی در همین راستا  نوشت:  بیشتر اهداف مرتبط با تمرین wet dress در آزمایش‌های اخیر محقق شد، توسعه دهندگان موشک ماه  قصد دارند زمانی که تعمیرات و بررسی‌های موجود در VAB کامل شد برای آزمایش موشک SLS ماه را  به سکوی پرتاب بازگردند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.