با وجود قرنطینه و محدودیت‌های شدید امروز یکشنبه حدود ۲۲ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در شانگهای ثبت شد.

شمار قربانیان کرونا در شانگهای روز یکشنبه به ۸۷ نفر رسید. همزمان در پی افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در پکن پایتخت چین اقدام بدون تاخیر خواسته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چین که در هفته‌های اخیر با بدترین موج شیوع همه گیری طی دو سال گذشته رو به روست از اوایل ماه آوریل تقریبا همه جمعیت ۲۵ میلیون نفری شانگهای پایتخت اقتصادی خود را که مرکز شیوع همه گیری است قرنطینه کرده است. تصاویر گرفته شده با پهپاد در روز جمعه، این ابرشهر را با خیابان‌های خالی نشان می‌دهد.

این شهر وارد چهارمین هفته قرنطینه شده است و گفته می‌شود قرنطینه آن تا ۲۶ آوریل ادامه دارد.

شانگهای روز یکشنبه از مرگ ۳۹ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد و به این ترتیب شمار افرادی که از ابتدای قرنطینه این شهر جان خود را از دست داده اند به ۸۷ نفر رسید.

از زمان شروع همه گیری که ابتدا در اواخر سال ۲۰۱۹ در مرکز چین شناسایی شد این کشور توانست تعداد قربانیان خود را به کمتر از ۵ هزار نفر محدود کند. در مجموع کمتر از ۲۰۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شدند. اگرچه این آمار رسمی است که از محاسبات بین المللی بسیار پایین‌تر است.

اما سویه امیکرون به شدت شهر شانگهای را فرا گرفت و این شهر را برای مدتی نامعلوم وارد قرنطینه کرد. پایین بودن سطح مرگ و میر سوال برانگیز است به ویژه آنکه میزان واکسیناسیون در میان افراد مسن بسیار پایین است.

 با وجود قرنطینه و محدودیت‌های شدید روز یکشنبه حدود ۲۲ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در شانگهای ثبت شد. این کلانشهر از اوایل ماه مارس تاکنون حدود ۵۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ ثبت کرده است.

زنگ خطر شیوع کرونا در پکن

هزار کیلومتر آن طرف‌تر در پکن نیز ۲۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ گزارش داده شده است. مسئولان هشدار داده اند که برای متوقف کردن روند آلودگی اقدام فوری مورد نیاز است.

پانگ شینگهو مسئول بهداشت پکن روز شنبه به خبرنگاران گفت اوضاع وخیم است. همه شهر باید بدون تاخیر واکنش نشان دهد. وی هشدار داد این ویروس احتمالا در روز‌های اخیر به صورت نامرئی گسترش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۲۳:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه بهتر‌.چین این ویروسوساخت‌وجنایت بزرگی درکل جهان برپاکرد.باجنایات آمریکا قابل مقایسه هست.چین وآمریکاهردوبایدنابودبشن.
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۸:۴۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب علتش معلومه
میخوان دوباره واکسن ها رو آزمایش کنند یعنی دوزهای جدید
و دروغهای جدید
علت دیگر هم پوشش عوارض واکسنهاست
کاش ساده لوح نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
واکسن سه دو و چهار دوز که معنی نداره
یه واکسن قدیما میزدن و تموم نهایتا دوتا دوز برای یه بیماری
الان هر ۴۵ یا ۶۰ روز که یه مدل کرونا اومد باید بریم واکسن بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بدویید برید مدارس رو باز کنید وقتی که واکسن جواب گو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چین اولین کشوری بود که کرونا شناسائی شد و آمار مرگ و میر و ابتلا رفت هرروز بالا و وقتی کل جهان را کرونا درگیر کرد چین اولین کشور بود که تونست تاحدی مهارش کنه و فوتیهاش نسبت به جمعیت و کشورهای دیگه خیلی پائین اومد و تا حدی میشد گفت کرونا مهار شده بود ولی الان فکر کنم دستهائی پشت پرده هستند که دوباره کرونا اوج گرفت ( باوجود تجربه چین درمورد واکسن و رعایت شیوه نامه ها و... ) واگرنه الان چطور شده که کشورهای دیگه نزولی شدن درمورد درگیری با کرونا ولی چین صعودی؟؟! خلاصه هرچی هست میخواد چین عقب بیفته (اقتصادش و ...) چون شکی نیست که به زودی میشه رتبه اول جهانو جای آمریکا را میگیره (البته اگه بگذارن ..)!
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۴:۳۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سرعت سرایت اومیکرون خیلی بالاست ویروس ex از اومیکرون هم گفته اند خیلی سریعتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
میشه ایران دیگه
آخرین اخبار