قرار است سازمانی مشابه سازمان فاوا در شهرداری تهران تشکیل شود و اداره مستقیم آن با زاکانی شهردار تهران است و طبیعتا هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

ساعت حدود ۱۱ ظهر، صحن علنی شورای شهر تهران! اعضای پارلمان شهری پایتخت پس از بررسی لوایح و مصوبات گوناگون به تشکیل سازمان فناوری‌های نوین شهرداری رای مثبت دادند، لایحه‌ای که در ۳ جلسه علنی و یک جلسه غیرعلنی در روز‌های گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود. اما این مصوبه با خود چالش‌هایی هم به همراه داشت؛ آنطور که به نظر می‌رسد این سازمان تفاوتی با سازمان فاوا ندارد و تمام اقدامات و خدمات آن می‌تواند در همین سازمان موجود انجام و به نتیجه برسد، سازمانی که به گفته مسئولان شهری قرار است زیر نظر زاکانی شهردار تهران به ارائه خدمات برای امور خلاقانه بپردازد.

/

سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران معتقد است «در شرایطی که پایتخت با معضلات بسیاری روبروست چه ضرورتی دارد که به خاطر پافشاری بر راه اندازی یک سازمان همه معضلات شهر را معطل بگذاریم؟ راه اندازی این سازمان هیچ دردی را از درد‌های این شهر دوا نخواهد کرد، شهرداری و پرسنل را در یک موضع انفعالی قرار خواهد داد. خلاقیت و نوآوری را از واحدها خواهد گرفت و معلوم نیست چرا باید چنین هزینه‌های بی‌جهتی به شهر و مردم شهر وارد شود؟»

علی اصغر قائمی عضو دیگر شورا هم درباره این لایحه و معایب آن می‌گوید: «تشکیل این سازمان نوعی موازی کاری است و باید وظایف چنین سازمان جدیدی به شورای شهر و شهرداری ابلاغ شود تا دوباره کاری نشود.»

/

با روی کار آمدن یک سازمان جدید نیروی انسانی بیشتر و هزینه‌های مضاعفی برای آن سازمان می‌تراشد و در حال حاضر سازمان فناوری اطلاعات ۸۰۰ نیرو و ۸ معاونت دارد و با این مصوبه ۲۰ سازمان شهرداری تبدیل به ۲۱ سازمان می‌شود همچنین برای اولین بار است که دو سازمان مشابه با وظایف مشابه در شهرداری ایجاد می‌شود.

دوباره‌کاریِ زاکانی برای تشکیل سازمانی مشابه در شهرداری/اسراف در بودجه عمومی شهر با دور زدن قانون

در این راستا ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این مصوبه ۸ مخالف داشت و تشکیل این سازمان با با سازمان فاوا منافات ندارد اصلا چه دلیلی برای تشکیل سازمان جدید وجود دارد؟ شهرداری به اندازه کافی سازمان و تشکیلات دارد این موضوع در قانون کشور و برنامه شهرداری منع شده است سازمان فاوا می‌تواند با اصلاح ساختار خود ماموریت وظایف جدید خود را انجام دهد.

به گفته امانی، چرا ساختار سازمان فاوا را اصلاح نمی‌کنند؟ حتما باید از صفر شروع کنید؟ تکلیف ۸۰۰ نفر در فاوا چه می‌شود؟ این کار تنها بار مالی و انسانی برای شهرداری تهران دارد ولاغیر!

اما احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای شهر تهران نظر دیگری دارد، می‌گوید: سازمان فناوری اطلاعات کارهای سخت افزاری و نرم افزاری و زیرساختی انجام می دهد اما سازمان فناوری نوین وظیفه اش ایجاد خلباقیت و نوآوری است و جنس این دو تا کار فرق می کند و قابل مقایسه نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مخالفین؟

مخالفان درسته

مگه ما عرب زبانیم که از ی و نون استفاده میکنید؟