سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در خصوص اهمیت سند گفت : خداوند متعال در آیه ۲۸۲ سوره مبارکه بقره که بلندترین آیه کلام وحی است به ضرورت ثبت سند پرداخته و این مسئله را جزء ضروریات روابط اجتماعی اعلام کرده است .

نیازی با ارائه گزارش مبسوطی از اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه و واحد‌های زیر مجموعه آن، خداوند متعال را به خاطر توفیق خدمت و نوکری مردم شهید پرور استان کرمانشاه شکر کرد.

به گفته سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه سند آنقدر مهم و قابل تامل است که خداوند متعال در آیه ۲۸۲ سوره مبارکه بقره که بلندترین آیه کلام وحی است به ضرورت ثبت سند پرداخته و این مسئله را جزء ضروریات روابط اجتماعی متذکر گردیده است و در آیه مذکور توصیه شده که همه معاملات ثبت شوند، هر چیزی اعم از رابطه دوستی، خانوادگی و مذهبی نباید ما را از این توصیه بی‏ نیاز کند، هدف این است که از هرگونه اختلافی در بین مؤمنین جلوگیری به عمل آید و کار‌ها با اصول و قوانین خاص خود به انجام برسند.

سند در لغت به معنای تکیه گاه و آنچه که به آن اعتماد می‌کنند است. وبا ذکر موادی از قانون مدنی به تشریح اهمیت سند در اثبات دعوا و اعتبار انواع آن پرداخت.

در کل کشور بیش از ۱۶ میلیون هکتار زمین کشاورزی وجوددارد که حدود یک میلیون هکتار آن در استان کرمانشاه است و این خود موجب شده که این استان جز استان‌های پر پتانسیل در بخش کشاورزی باشد و استان کرمانشاه در حالی که فقط یک و نیم درصد مساحت کشور را دارد ۷٪ اراضی دیم و حدود دو درصد اراضی آبی کشور را دارد.

اسنادی که در اختیار کشاورزان است اسنادی قدیمی و مشاعی است که به شکل نسق‌های زارعی است و این خود معضلی بزرگ برای روستاییان عزیز شده و نبود وجود نقشه‌های زراعی مشخص باعث بروز اختلافات مرزی در بین کشاورزان و به تبع موجب تشکیل پرونده‌های زیادی در محاکم قضایی و بروز اختلافات لاینحل در این مورد شده است.

از دیگر مشکلات سند دار نشدن زمین‌های روستاییان تداخل اراضی کشاورزی با منابع ملی است که با همکاری روستاییان برای ثبت اراضی خود این اختلافات پایان یافته و روستاییان عزیز از مزایای سند مالکیت زمین‌های خود که همان ۱- مشخص شدن مرز دقیق ۲- دارای ارزش و اعتبار شدن جهت استفاده به عنوان وثیقه در دریافت تسهیلات از جهاد کشاورزی و ایجاد انگیزه برای کشاورز برای تولید بیشتر است بهره مند می‌شوند.

از دهیاران و شورا‌های اسلای شهر و روستا درخواست می شود که با ترغیب و اطلاع رسانی مناسب برای کشاورزان موجبات این مهم را فراهم نمایند و زمینه بروز و ظهور شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» تعیین گردیده را فراهم نمایند.

امیدواریم تا پایان سال۱۴۰۴ تمام زمین‌های کشاورزی سند دار شوند و این امر محقق نمی‌گردد مگر با همکاری مطلوب کشاورزان عزیز این استان.

ما آمادگی کامل در انتقال میز خدمت را به پارک علم و فناوری داریم و اداره ثبت شرکت‌های این استان با اختصاص یک باجه اختصاصی جهت ثبت شرکت‌های دانش بنیان تضمین می‌کند در کمتر از ۲۴ ساعت نسبت به تعیین نام و کمتر از ۴۸ نسبت به ثبت شرکت و کمتر از ۷۲ ساعت تغییرات این شرکت‌ها اقدام نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.