سفیر مالزی در روسیه تایید کرد این کشور درحال مطالعه سیستم پیام رسانی مالی روسیه تا شاید به این سیستم بپیوندند.

«بالا چاندارن» در مصاحبه‌ای تایید کرد مالزی با علاقه درحال مطالعه سیستم پیام رسانی مالی روسیه است، زیرا برخی از نشانه‌ها این را نشان می‌دهند که این اقدام می‌تواند شراکت خوبی را به دنبال داشته باشد.

سفیر مالزی در مسکو در گفتگو با خبرگزاری ریا نووستی با اشاره به اینکه این کشور ممکن است به این سیستم بپیوندد، در صورتی که برخی معیار‌ها را رعایت کند گفت: معتقدم موسسات مالی مالزی این سیستم روسی را به دقت بررسی خواهند کرد و در صورت رعایت معیار‌های آن که حتی اکنون نیز برخی از آنان را دارا هستند، به این سیستم محلق خواهیم شد در غیر این صورت منتظر خواهیم ماند.

شایان ذکر است در پی حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌های غرب علیه مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را به امضا رساند که برای سرمایه گذاران خارجی در بخش خصوصی در زمینه ساخت کشتی‌های باری گاز طبیعی مایع و نیز خدمات کشتیرانی بر تسویه معاملات با روبل (واحد پول روسیه) تأکید دارد.

در پی ظاهر شدن نشانه‌های پایان سلطه دلار بر نظام مالی جهانی بسیاری از کشور‌ها به دنبال استفاده از ارز‌های ملی خود به جای آن هستند. در همین راستا روسیه پس از اینکه با افت ارزش پول خود روبرو شد اعلام کرد بهای گاز خود را به روبل خواهد گرفت. براساس گزارش‌های مختلف چین خرید گاز از روسیه با روبل را شروع کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار