مردم استان مرکزی در شب شهادت مولای متقیان ضمن راز و نیاز با خداوند عزاداری کردند.

مردم استان مرکزی در شب شهادت امیراممومنین علی علیه السلام و دومین شب قدر رمضان ۱۴۰۱ ضمن راز و نیاز با خداوند مراسم سوگواری برپا کردند و در فراق مولای متقیان اشک ماتم ریختند.

مراسم معنوی شب قدر در استان مرکزی امسال در حالی برگزار شد که ویروس کرونا فروکش کرده و با موافقت ستاد مقابله با کرونا مراسم شب قدر گسترده‌تر و پرشورتر در میعادگاه‌ها از جمله مساجد و مصلا‌ها برگزار شد.

دومین شب قدر امسال در ۱۰۰۰ نقطه استان مرکزی برگزار شد و حاضران در این مراسم با خدای بخشنده و مهربان راز و نیازکردند و از درگاه ایزدمنان طلب بخشش ومغفرت کردند.

حجت الاسلام عباسی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: آیین پرفضیلت شب‌های قدر در بیش از ۱۰۰۰ نقطه از استان با توجه به وضعیت فضای باز و سرپوشیده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباسی گفت: در برگزاری مراسم شب‌های قدر اولویت با فضا‌های باز است، با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده از طریق ستاد مبارزه با کرونا، مدارس، پارک‌ها و فضا‌های عمومی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته اند.

مردم مومن و روزه‌دار استان مرکزی علاوه بر مساجد در منزل هم با مراسم زنده شب قدر رسانه ملی همراه شدند و درشبی که ازهزارماه برتراست سرنوشتی نیکو را برای خود و دوستان و آشنایان آرزو کردند.

شب زنده داران اولین شب قدر دراستان مرکزی ضمن عزاداری وسوگواری برای مولای متقیان باگرفتن قرآن بر سر وشفیع قراردادن قرآن واهل بیت علیهم السلام ازخدای یگانه فرج امام زمان علیه السلام ورفع مشکلات جامعه را خواستارشدند.

اعمال شب قدر ازجمله قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، اقامه نماز قضا، مرثیه خوانی وذکرمصیبت ائمه وسخنرانی خطیبان در این شب عزیزانجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.