اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در بروجن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی به صورت نمونه علاوه بر هفت شهرستان کشور، در بروجن نیز اجرا شد.

آقای ریاحی گفت: در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستا‌ها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی می‌شود.

طرح توسعه پایدار منظومه روستایی شهرستان بروجن از سوی مشاور مربوطه تهیه شد و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن در دو بخش بلداجی و گندمان آغاز شد.


بیشتر بخوانید


در این طرح، توسعه در مناطق روستایی از توجه به زیرساخت‌ها فراتر رفته و به دنبال توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم روستایی است.

در جریان اجرای طرح شکل‌گیری کلنیک‌های کسب و کار در بروجن، ۱۱ تفاهم‌نامه در سطح شهرستان و استان با سازمان و ادارات مربوطه و همچنین استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منعقد و پس از به کارگیری تسهیل‌گران کلاس آموزشی و توجیهی برای آن‌ها برگزار شد.

شناسایی طرح‌های کسب و کار روستایی و تدوین نقشه فرصت‌های کسب و کار در شهرستان بروجن از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این طرح است.

طرح‌های کسب و کار در نشست‌های کمیته اشتغال شهرستان مصوب و به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات معرفی شد.

تاکنون چهار طرح به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده که مبلغ این تسهیلات حدود ۴۰۰ میلیون تومان است و هشت طرح دیگر نیز آماده ارسال به کارگروه اشتغال شهرستان است.

شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار