۹۱۴ واحد صنفی استان به علت بی توجهی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا طی یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به نانوایی‌ها است و به دنبال ۶۳۶ مورد بازدید و سرکشی از هزار و ۹۸۶ نانوایی فعال در استان، ۱۲۹ واحد به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ واحد نیز پلمب شدند.

لیدا رفعتی افزود: مدیران و متصدیان ۷۳ کارگاه‌ها و صنایع کوچک، ۴۱ مدرسه، ۳۸ رستوران، ۱۹ مرکز ورزشی، ۱۵ تالار پذیرایی و ۱۴ فروشگاه زنجیره‌ای ضمن دریافت اخطار به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان، ۷۴ واحد صنفی نیز در این مدت به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شده است.

دکتر رفعتی می گوید: از ۴۲ هزار و ۵۷۹ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان در هفته گذشته چهار هزار و ۷۲۰ مورد بازرسی انجام شده است.

او افزود: مراجعان و متصدیان ۸۱ درصد واحد‌های صنفی، اماکن و مراکز عمومی معادل سه هزار و ۸۱۶ واحد بهداشت فردی را رعایت کردند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به کارگاه‌ها و صنایع کوچک و پایانه‌های مسافربری است.

از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، کبودرآهنگ در وضعیت قرمز، بهار، ملایر و نهاوند در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های همدان، تویسرکان، اسدآباد، رزن و درگزین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: بر اساس نتایج بازرسی‌های یک هفته گذشته، ۸۶ درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدماتی از ماسک استفاده می‌کنند.

رفعتی گفت: با وجود ضرورت رعایت فاصله گذاری، میانگین رعایت این اصل بهداشتی طی یک هفته گذشته ۶۲ درصد بود و ۴۴ درصد کادر و دانش اموزان مدارس، نیمی از مراجعان به استخر‌های شنا و مراکز تفریحی آبی، ۵۳ درصد مراجعان به نانوایی‌ها و ۵۵ درصد حاضران به رعایت این مهم توجه داشتند.

او می گوید: طبق بازدید‌های انجام شده از چهار هزار و ۷۲۰ واحد مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان همدان، چهار هزار و ۱۱۴ واحد معادل ۸۷ درصد به دستگاه تهویه هوا مجهز بودند همچنین ۹۳ درصد خدمت دهندگان واکسن کرونا را تزریق کرده بودند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.