همه روزه شدن فعالیت میدان میوه و تره بار شهرداری بیرجند سبب کاهش قیمت میوه شده است.

چند روزی می‌شود که بازار میوه و تره بار شهرداری در بیرجند به صورت همه روزه آغاز به کار کرده است.

این بازار تا پیش از این تنها در روز‌های چهارشنبه فعال بوده است و اکنون همه روزه پذیرای مردم در بلوار مسافر بیرجند است.

هدف از برپایی این بازار، کنترل قیمت میوه و تره بار و عرضه محصولات به صورت مستقیم و حذف واسطه‌ها است که می‌تواند به نفع مردم باشد.

قیمت کم با تنوع محصولات

یکی از شهروندان بیرجندی که به این بازار آمده بود گفت: خارج از این بازار گوجه قیمت بالایی دارد، اما در اینجا بیشترین قیمت ۹ تا ۱۰ هزار تومان است.

او گفت: نکته حائز اهمیت دیگر در بازار میوه و تره بار شهرداری، حذف واسطه‌ها است که این امر خود می‌تواند سبب کاهش هزینه تمام شده شود و تنوع میوه نیز در اینجا بالا است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی، اما از کیفیت بار غرفه داران ناراضی بود و گفت: انتظار می‌رود تا در روز‌های آینده که بازار سر و سامان بیشتری بگیرد، کیفیت نیز بالاتر برود.

یکی از غرفه داران نیز گفت: به خاطر قیمت پایین میوه و تره بار تعداد بیشتری از مردم خرید خود را در اینجا انجام می‌دهند که این هم به نفع فروشنده و هم به نفع مشتری است.

کاهش قیمت میوه با راه اندازی روز بازار 

دلپسند رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده و با هدف عرضه میوه و تره‌بار با قیمت و کیفیت مناسب از اواخر پارسال در بلوار مسافر روبه‌روی پایانه مسافربری راه‌اندازی و از هفته پیش همه روزه شد.

او گفت: بازار میوه و تره‌بار بلوار مسافر به‌صورت همه روزه از ساعت ۶ صبح تا غروب برای خرید عموم شهروندان فعال است تا میوه با قیمت کمتر از بازار به دست مردم برسد.

دلپسند گفت: ۱۰ غرفه در میدان میوه و تره‌بار شهرداری فعال شده، اما با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان تمامی غرفه‌ها در این مکان به‌صورت همه روزه فعالیت خود را آغاز و میوه مورد نیاز سطح شهر را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: به منظور ایجاد رقابت سالم و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان میوه و تره‌بار با ۳۵ درصد کاهش قیمت در روز بازار‌های شهرداری عرضه می‌شود و با توجه به شرایط اقتصادی موجود عرضه میوه با قیمت کمتر از برنامه‌های شهرداری در جهت خدمت به شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.