کانادا همکاری گروه ۲۰ با روسیه را غیرممکن دانست

وزیر دارایی کانادا، حضور روسیه در جلسات صندوق بین‌المللی پول را «پوچ» و مذاکره گروه ۲۰ با مسکو را غیرممکن عنوان کرد.

کریستیا فریلند، در یک کنفرانس خبری مشترک با سرهی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین در واشنگتن گفت: «تا زمانی که مسکو در حال جنگ با اوکراین است، گروه ۲۰ نمی‌تواند به طور مؤثر با روسیه همکاری کند.»

به گزارش رویترز، فریلند در حاشیه نشست‌های بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی گفت: «از آنجایی که جنگ رشد را تضعیف می‌کند، روسیه در جدول کشور‌هایی که برای حفظ رونق اقتصادی جهانی گردهم آمده‌اند، جایی ندارد.»

وزیر دارایی کانادا که اصالتاً اوکراینی است، با شروع درگیری‌ها در اوکراین، مورد حمایت مقامات اوکراینی قرار گرفته است. فریلند روز پنجشنبه مستقیماً خطاب به آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه که به طور مجازی در جلسه صندوق بین‌المللی پول شرکت کرده بود، گفت که مشارکت او «منحرف و پوچ» است، زیرا جنگ روسیه مابقی کشور‌ها را فقیرتر می‌کند.

وزیران دارایی و بانک‌های مرکزی آمریکا، کانادا، انگلیس و سایر کشور‌های غربی برسر حضور روسیه در گروه ۲۰ اختلاف نظر دارند. این تقسیم‌بندی به این معناست که وزرای دارایی جی ۲۰ و رؤسای بانک‌های مرکزی برسر موضوعات عمده‌ای مانند کاهش بدهی کشور‌های فقیر، تأثیرات جنگ در اوکراین و تغییرات آب‌وهوایی، به توافق نرسیده‌اند.

گروه ۲۰ شامل کشور‌های غربی می‌شود که مسکو را به جنایات جنگی در اوکراین متهم می‌کنند. با این حال اعضای دیگر این گروه از جمله چین، هند، اندونزی و آفریقای جنوبی به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوسته‌اند.

روسیه بار‌ها اعلام کرده که عملیات ویژه این کشور در اوکراین برای غیرنظامی کردن و «نازی‌زدایی» آغاز شد و در پاسخ به درخواست‌های جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک برای مقابله با گلوله‌باران فزآینده نیرو‌های اوکراینی شکل گرفت. وزارت دفاع روسیه نیز تأکید کرده که این عملیات تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده و با جمعیت غیرنظامی و اشغال اوکراین کاری ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
کانادا و استرالیا نوکران حلقه به گوش آمریکا
آخرین اخبار