عضو شورای انقلابی فتح ضمن انتقاد از برخورد متفاوت با درگیری‌های اوکراین و فلسطین گفت این نوع رفتار مردود و مذموم است.

اسامه القواسمی، عضو شورای انقلابی فتح گفت: «برخی مواضع بین‌المللی بین اوکراین و فلسطین نشان‌دهنده گستردگی نفاق سیاسی و استاندارد‌های دوگانه بین‌المللی است.»

این مقام تأکید کرد: «برخی به طور نامحدود از اوکراین حمایت کرده و همچنین از اسرائیل حمایت می‌کنند و در برابر مبارزات مردم ما می‌ایستند. این مردود و مذموم است.»

محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین نیز به تازگی از استاندارد‌های دوگانه غرب انتقاد کرده است. استاندارد‌هایی که به گفته او روسیه را به خاطر حمله به اوکراین مجازات می‌کند، اما «جنایت‌های» رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد.

دیما خطیب، روزنامه‌نگار ارشد فلسطینی در دوحه اخیرا به نشریه المانیتور گفته است: «اگر چشم‌های آبی داشته باشید مقاومت برای شما مجاز است. در این صورت رفتن به خیابان‌ها و به دست گرفتن اسلحه نه تنها مجاز بلکه «شایسته» است.

علی‌رغم بالارفتن تنش‌ها در فلسطین تاکنون واکنشی از سوی مقامات غربی در این خصوص دیده نشده است. تنها امروز در جریان یورش پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، دست‌کم ۵۷ فلسطینی زخمی شدند. این در حالی است که از زمان حمله روسیه به اوکراین در پنجم اسفند سال گذشته، تاکنون چندین بسته تحریمی علیه روسیه اعمال شده است که شامل بسیاری از موارد از جمله کالا‌های لوکس، ذغال سنگ و فولاد این کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار