در پی ورود دادگستری گلستان به موضوع قطع درخت‌های جنگلی، مدیر منابع طبیعی گالیکش برکنار شد.

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تایید قطع ۲۵۰ اصله انواع درخت جنگلی در منطقه کندسکوه گالیکش در شرق این استان گفت: هرچند عاملان این اقدام مجرمانه بومیان منطقه بودند و منابع طبیعی هیچگونه قطع درختی نداشت، اما مدیر خاطی شهرستان به دلیل سهل انگاری در انجام وظایف برکنار شد.

 

عبدالرحیم لطفی افزود: در این ماجرا در مجموع ۲۵۰ اصله نهال، درختچه و درخت از نوع کندس، ولیک، بلوط و افرا طی ۲ مرحله به صورت غیرقانونی قطع شده است.

 

لطفی افزود: بخشی از این درختان پاییز پارسال و تعدادی اصله درخت هم در تعطیلات نوروزی امسال، غیر قانونی توسط بومیان منطقه قطع شده‌است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: این اقدام مجرمانه در طول ۶۰۰ متر از جاده مواصلاتی روستای کندسکوه به لوه انجام شد و درختان قطع شده ۱۰ تا ۳۵ سانتی متر قطر داشتند.


لطفی گفت: مدیر منابع طبیعی شهرستان با علم و آگاهی از موضوع تخلفات صورت گرفته، در برخورد با متخلفان و پیگیری قضایی و اداری کوتاهی می‌کند و همین امر هم سبب برکناری او شد.

 

به گفته او، آثار و تبعات قطع درختان و آسفالت در منابع طبیعی گالیکش در دست بررسی بود که تعدادی از بومیان به قطع درختان منطقه اقدام کردند و رییس منابع طبیعی شهرستان هم در برخورد با آن‌ها کوتاهی می‌کند.


رئیس کل دادگستری گلستان هم صبح امروز خبر داد: مدیر منابع طبیعی گالیکش به اتهام تخریب محیط زیست و منابع طبیعی بازداشت و پس از تفهیم اتهام با قید وثیقه فعلا آزاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد اسدی
۲۱:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام