معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اصفهان:

خدمت به مردم برای سپاه افتخار است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اصفهان گفت:خدمت به مردم برای سپاه افتخار است و این مرام و مسلک در فرماندهان عالی سپاه وجود دارد که خود را خدمت‌کننده به مردم بدانند.

مرتضی عمومهدی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری با حضور و همراهی مردم نقش‌های مختلفی از جمله حضور در دفاع مقدس، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، سازندگی و محرومیت‌زدایی داشته است.

او به نقش محوری سپاه در سال‌های اخیر پرداخت وگفت: شاهد بودیم که در حوادث غیر مترقبه از جمله سیل، زلزله و... سپاه به‌عنوان اولین مجموعه در کنار مردم همراه با خودشان نقش‌آفرینی کرده، زیرا نیاز بود که سپاه پاسداران با استفاده از ظرفیت مردم توانایی نقش‌آفرینی داشته باشد.

عمومهدی می‌گوید خدمت به مردم برای سپاه افتخار است و این مرام و مسلک در فرماندهان عالی سپاه وجود دارد که خود را خدمت‌کننده به مردم بدانند به طوریکه شهید حاج قاسم سلیمانی شخصی بود که در برابر دشمنان جدی، با صلابت و خشمگین، اما در برابر مردم متواضع، همراه و خدمت‌گزار بود و شاهد بودیم پس از شهادت ایشان مردم علاقه خود به او را نشان دادند.

یکی از عرصه‌هایی که سپاه پاسداران و خصوصا سپاه استان کمک شایانی به آن کرد موضوع کرونا بود، در این ۲ سال سپاه پاسداران در میدان وارد شد و با استفاده از نیرو‌های مردمی و بسیج، نقش بزرگی در کنترل این بیماری و تبعات آن ایفا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اصفهان گفت: سپاه پاسداران در موضوع کمک‌های مومنانه، تامین نیروی مورد نیاز بیمارستان‌ها، ضدعفونی کردن معابر، تولید ماسک و حضور درکنار کادر درمان برای واکسیناسیون مردم نقشی مؤثر داشت و در ۷ قرارگاه واکسیناسیون شهید سلیمانی استان با کمک دانشگاه علوم پزشکی روزانه ۱۰ هزار دز واکسن تزریق شد و امروز شاهدیم با این همت همگانی ویروس کرونا کنترل شده است.

سپاه در ۳ عرصه جنگ‌های سخت، نیمه سخت و نرم فعالیت و حضور دارد و در عرصه‌های فرهنگی برای تربیت جوانان مومن انقلابی و کادرسازی برای نظام و انقلاب برنامه‌های مختلفی از جمله حلقه‌های صالحین، برگزاری برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف، تاسیس مراکز آفرینش‌های هنری، تاسیس گروه‌های سرود و... داشته است.

او با یادآوری اینکه در عرصه اجتماعی نیز موضوع کمک مومنانه را داشتیم و بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته میان مردم توزیع شد، گفت: در موضوع حلقه‌های صالحین نیز استان ۳ هزار پایگاه بسیج دارد که هر پایگاه بسیج حداقل ۵ حلقه دارد و در هر حلقه ۱۰ نفر در حال فعالیت هستند.

همچنین در عرصه محرومیت‌زدایی و ساخت خانه برای محرومان هم فعالیت‌های خوبی شکل گرفته که سپاه در سال‌های اخیر به آن پرداخته است.

عمومهدی معتقد است سپاه در مقابل دشمنان «اشدا علی الکفار» و در میان مردم «رحما بینهم» است، زیرا نیاز است در برابر دشمن محکم ایستاد و روی خوش نشان نداد، اما در مقابل مردم با خضوع و خشوع رفتار کرد تا وظیفه اصلی خود که حفظ و حراست از نظام است را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.