مدیر اجرایی رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: با دعا امشب می‌توان دریاهای کرم الهی را متلاطم کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاده گفت: از امام باقر (ع) روایت شده است کسی که شب قدر را احیا بدارد، گناهانش بخشیده می‌شود اگرچه به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و حجم دریا‌ها باشد.

در روایتی از پیامبر (ص) نیز آمده است که حضرت موسی (ع) گفت: خدایا قرب تو را می‌خواهم و خداوند گفت نزدیکی من با این پیدا می‌شود که انسان شب قدر را بیدار باشد و شب‌زنده‌داری کند و در روایت دیگر می‌فرماید کسی که شب قدر را زنده بدارد قلب او نمی‌میرد در روزی که همه قلب‌ها مرده‌اند.

به گفته او دعا، اتصال به خدا و درخواست از آستان مقدس کبریایی او از اعمال این شب است که قرآن کریم نیز تأکید زیادی روی دعا دارد که خداوند در آیه‌ای می‌فرماید اگر بندگان از من درخواست بکنند من به آن‌ها نزدیکم و دعای آنان را اجابت می‌کنم؛ پس با دعا امشب می‌توان دریا‌های کرم الهی را متلاطم کرد.

مدیر اجرایی رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان می گوید : خود را با توسل به معصومین نزدیک کنیم و نواقص را رفع کنیم تا عاقبت بخیر شویم چرا که شب قدر، نقطه اتصال به خدا و اولیای الهی است که این بزرگواران دست ما را گرفته و نواقص ما را جبران کنند.

یکی از کارهایش صدقه دادن، صله رحم، احسان به والدین، افطاری دادن به مومنان، حلالیت طلبیدن از مردم، پرداخت وجوهات شرعی است که بندگان مخلص خدا شب قدر را شب حساب و کتاب خود می‌دانند و خمس خود را حساب می‌کنند و صدقات و زکات خود را می‌دهند.

برچسب ها: شب قدر ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.