معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با تلاش‌های انجام شده این معاونت و کارشناسان استرک بیمارستان شهید چمران، سومین مورد موفق پزشکی از راه دور (تله استروک کشور) در شهرستان کنگاور انجام گرفت.

پرویز صوفیوند گفت : بیمار خانم ۷۸ ساله است که با همی پلژی و کاهش فورس اندام سمت راست به بیمارستان شهید چمران کنگاور مراجعه کرد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پس از معاینات اولیه، انجام سی‌تی اسکن، شرح‌حال و اطلاعات دقیق بالینی توسط دکتر موسوی پزشک عمومی بیمارستان شهید چمران کنگاور به دکتر ساری اصلانی متخصص نورولوژی اطلاع داده شد.

پس از تایید، داروی آلتپلاز کمتر از یک ساعت قبل از ورود بیمار به بیمارستان تزریق و بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه اعزام شد.

در روش تله استروک تزریق داروی ترومبولیتک در مرکز مبدأ که فاقد نورولوژی و دارای سی تی اسکن است توسط پزشک اورژانس و با هدایت و راهنمایی متخصص نورولوژی در مرکز معین ۷۲۴ به روش تلفنی انجام می‌شود.

پرستاران آموزش دیده ۷۲۴ در بیمارستان‌های استان نقش بسیار مهمی در انجام فرآیند‌های مربوطه، اطلاع به متخصصین نورولوژی و نجات جان بیمار دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.