امام جمعه شیراز گفت: مردم ما نباید در انتصاب ها، تبعیض را احساس کنند و مسئولان ما در استان در انتصابات افرادی که حق این جایگاه را ندارند، نبایستی اعمال نفوذ کنند.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: تاکید بر معنویت و عدالت در جامعه از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و از گام‌های مهم معنویت، موضوع مراقبه و مراقبت توسط مومنان است که با بهره گیری از بیانات ائمه معصومان (ع) در خطبه‌های نماز جمعه قبل به تفسیر در مورد آن صحبت کردیم.

او گفت: همه ما باید مراقب خودمان باشیم که خلاف رضای خدا انجام ندهیم و این معنای تقوا و مراقبت است و باید مراقب اعضا و جوارح بدن خود باشیم تا با گوش و چشم و دهان و اعضای بدن خود گناه نکنیم و نعمات خدا را نباید در انجام معصیت به کار بگیریم.

امام جمعه شیراز گفت: مراقبت از دل بسیار مهم است و انسان نباید بگذارد محبت غیر خدا بر دلش چیره شود و مراقبت فکر نیز حائز اهمیت است و فکر نکردن به گناه در این حوزه می‌گنجد.

او با اشاره به لزوم زیرساخت مراقبت گفت: باید مراقب باشیم تا لقمه حرام در زندگی ما نیاید، زیرا فردی که لقمه حرام می‌خورد تمایلش به گناه بیشتر می‌شود و با یک امضا و دستوری که از پشت یک میز صادر شود، افراد می‌تواند دچار گناهان بزرگی شوند.

آیت الله دژکام گفت: باید همواره از خدا بخواهیم ما را در راه دوری از گناهان یاری کند و در شب شهادت امیر المومنین (ع) از خدا می‌خواهیم که چشمان ما را از حرام مصون بدارد و به مرحله‌ای برسیم که خدای متعال را در همه حال حاضر و نظر بر اعمال خود بدانیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دستگاه‌های مربوطه در استان با ترویج گناه در جامعه باید برخورد کنند و شنیدن موسیقی حرام در اماکن عمومی از این موارد است.

او گفت: مراقبه در فضای مجازی باید به عنوان نیاز امروز جامعه مورد توجه قرار بگیرد و نباید اجازه داد با آبروی افراد بی گناه در فضای مجازی بازی شود.

آیت الله دژکام گفت: مراقبت دل به این معناست که جز در خانه خدای متعال به هیچ چیز دیگری دل نبندیم و امشب فرق شکافته امام علی (ع) را واسطه قرار می‌دهیم تا تمام سختی‌های ما و ملت اسلامی رفع شود.

خطیب نماز جمعه امروز  شیراز در خطبه دوم  با تسلیت شهادت امام علی (ع) گفت: در شب‌های قدر تقدیر یک سال ما رقم می‌خورد و امیدواریم در این شب‌های گرتنقدر عبادت مورد قبول خدای متعال را به انجام برسانیم.

او گفت: امام علی (ع)، مظهر عدالت بودند و فریاد عدالت از صدای ایشان همواره بلند است و بشریت اگر علی ابن ابیطالب (ع) را نداشت، عدالت گم می‌شد و مطالبه عدالت از تاکیدات ایشان بود و از شیعیان امام علی (ع) قدم برداشتن در مسیر عدالت انتظار می‌رود و شعار و عمل به عدالت نباید در جامعه ما بر زمین بماند و مورد کم لطفی مسئولان قرار بگیرد، زیرا عمل به عدالت در جامعه اسلامی ما تبعیت از امام علی (ع) است.

آیت الله دژکام گفت: مردم ما نباید در انتصاب ها، تبعیض را احساس کنند و مسئولان ما در استان در انتصابات افرادی که حق این جایگاه را ندارند نبایستی اعمال نفوذ کنند.

امام جمعه شیراز گفت: گرانفروشی مصداق ظلم است و فروشندگان نباید چیزی بیشتر از حقشان بگیرند و از خدا بترسند و فردی نتواند به علت قیمت بالا جنس مورد نظر خود را بخرد و بزرگان اصناف فارس به جوان تر‌ها تذکر دهند و عواقب دنیوی و اخروی آن را برایشان شرح دهند.

او به روز «قدس» اشاره و گفت: جمعه آینده روز «قدس» است و در ۲ سال گذشته دشمنان اسلام به فرآیند عادی سازی با رژیم صهیونیستی پرداختند، اما مردم فلسطین و جبهه مقاومت با خیانت این دشمنان توجه بیشتری داشتند و بیشتر تلاش کردند و امسال در کرانه غربی بیشترین مقاومت به انجام رسید و با صهیونیست‌ها مقابله جدی کردند.

آیت الله دژکام گفت: هفته آینده همه ما باید با شکوه تمام در مراسم راهپیمایی روز جهانی «قدس» شرکت کنیم و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سر دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار