رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رانندگان تاکسی‌های شهری از سیستم‌های نظارتی مختلفی رد شده اند و در صورت گزارش هر گونه تخلف کارت سوخت و شهری آنها باطل می شود.

محمدرضا فلاح گفت: در هر تاکسی شماره بازرسی تاکسیرانی نصب شده و لازم است هر گونه تخلف رانندگان از "برخورد نامناسب با مسافران" و "دریافت کرایه‌های غیر متعارف" را به بازرسان گزارش شود.

او در ارتباط با کمبود تاکسی‌های شهری در برخی از خطوط و تاکسی‌های فرسوده گفت: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر گرانی قطعات تاکسی را شاهدیم و رانندگان از پس مخارج آن بر نمی‌آیند بنابراین همچون گذشته رانندگان به صورت مستمر، روی یک خط سرویس‌دهی نمی‌دهند.

فلاح از روی آوری بسیاری از رانندگان تاکسی‌های شهری به اسنپ و تپسی و سرویس مدارس خبر داد و گفت: امروز با کمبود رانندگان تاکسی شهری مواجهیم و رانندگان تاکسی، برای اداره کردن زندگی خود و با توجه به مشکلات معیشتی، به مشاغل دیگر روی آورده‌اند.

او می‌گوید: بین ۴۵ تا ۶۰ درصد افزایش کرایه تاکسی‌های دربستی را داریم، همچنین کمک رفاهی برای رانندگان در نظر گرفته شده است اگرچه افرادی که در این شغل مانده‌اند تنها از روی ناچاری است.

به گفته فلاح به دنبال گزارش هر گونه تخلف از رانندگان تاکسی و طرح آن در کمیته انضباطی در ابتدا جریمه نقدی و در صورت تکرار، اقدام به باطل کردن کارت شهری و کارت سوخت و در نهایت توقف ماشین منجر می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری گفت: یک سوم هزینه برای نوسازی و بازسای حمل و نقل عمومی را باید شهرداری، یک سوم از سوی دولت و یک سوم از محل دریافت مالیات از مردم تامین می‌شود.

مسافران می توانند هر گونه تخلف ناوگان تاکسیرانی را با شماره تماس ۰۳۱۳۵۶۸۸۱۰۰ و سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۲۰۰۰۲۰۰۰۲۳ گزارش کنند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.