در نشستی با حضور رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، احکام اعضا و بازرسان جدید هیئت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان ابلاغ شد.

در این نشست آقای بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: هدف ما در خدمت به مردم نباید صرفاً بدست آوردن بهره‌های دنیوی باشد چرا که در این صورت ممکن است حقیقت هیچگاه کشف نشود و چه بسا دروغ و باطل به عنوان حقیقت تجلی پیدا کند.

کارشناسان، وکلا و قضات سه رکن اساسی در به سرانجام رسیدن فرآیند دادرسی‌ها هستند که باید با در نظر داشتن رضایت خداوند و دوری از حبّ دنیا وظایف خود را به نحو شایسته به انجام برسانند.


بیشتر بخوانید


خروجی کار این سه مجموعه احقاق حق مظلومان، حاکمیت قانون و اجرای دقیق عدالت است.

کار کارشناسی و وکالت دو امر مقدسی است که قاضی را به عدالت رهنمون می‌سازد و افرادی که در این دو منصب فعالیت دارند باید تلاش کنند راه و روش روشنی را در مقابل دیدگاه قاضی قرار دهند.

کارشناسان و وکلا باید در کار خود صبر و سعه صدر داشته باشند، گاهی ممکن است در جریان کار تنش‌هایی به وجود آید که بر چگونگی رسیدگی به پرونده اثر بگذارد و لذا یک وکیل و یا کارشناس باید توانایی مقابله با چنین شرایطی را داشته باشد.

در کار وکالت و امر کارشناسی باید شرایط افراد مستمند و نیازمند را در نظر داشته باشیم و هیچ گاه به دلیل مشکل پرداخت تعرفه از اعلام نظر خودداری نکنیم.

یکی از موضوعات مهم در امر کارشناسی حضور کارشناس در بخش‌ها و شهرستان‌هایی است که ممکن است فاصله زیادی با مرکز استان داشته باشند.

گاهاً مشاهده شده پرونده‌ای در یک شهرستان و با بخش به دلیل خودداری کارشناس از مراجعه و اعلام نظر مدت زمان زیادی بر زمین مانده است و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

در برخی از پرونده‌ها نیز ممکن است کارشناس صلاحیت اعلام نظر را نداشته باشد، اما وی در همان ابتدای ارجاع پرونده این موضوع را اعلام نمی‌کند و همین امر موجب طولانی شدن مدت زمان رسیدگی می‌شود.

باید در نظر داشته باشیم هرآنچه که ما در حرفه و جایگاه شغلی خود انجام میدهیم به پای دستگاه قضایی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نوشته می‌شود و این عملکرد مطلوب ما و همه مسئولان است که عزت و سربلندی نظام و ارکان آن را رقم می‌زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار