مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان با کمک خیران زمینه آزادی ۱۴۰ زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ اهدایی معادل ۱۹۰ میلیارد ریال فراهم شد.

جوانی تمام هزینه‌های مربوط به فوت، یادبود هفتم و چهلم مادر خود را به امر حسنه آزادی زندانیان غیربزهکار اختصاص داد و با اهدای مبلغ معادل ۷۷۰ میلیون ریال زمینه آزادی یک مرد عائله‌مند که به دلیل ناتوانی در ادای قروض روانه زندان مرکزی اصفهان شده بود را فراهم کرد.

اسدالله گرجی‌زاده گفت: همه‌گیری ویروس کروونا با همه سختی‌ها و تلخی‌هایی که به همراه داشت، اما در مسیر احیاء برخی سنت‌های خداپسندانه بسیار موثر بود. سنت‌هایی، چون ساده شدن آیین‌های پر خرج ازدواج و آیین‌های یابود درگذشتان یکی از همین امورات بودند که در این حوزه عروس و داماد یا خانواده‌های داغدار متوفیان با اختصاص هزینه‌های مرسوم مراسم عقد و عروسی و حنابندان و در مقابل با تخصیص مبالغی که ممکن بود در پی فوت یکی از اعضای خانواده صرف تاج گل و برخی اقلام مصرفی و فراموش شدنی شود به مسائلی معنوی و ماندگار تبدیل شد.

بسیاری از خانواده‌ها در اصفهان از زمان شیوع کووید ۱۹ تا به امروز مبالغی را که قرار بود در یک شب یا یک مراسم هزینه کنند صرف سنت پسندیده آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کردند تا آن زمانی که یک زندانی و خانواده چشم‌انتظار و نیازمند او از نعمت آزادی متنعم هستند دعاگوی مسبب رهایی باشند.

او با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی آحاد مختلف جامعه در راستای حبس‌زدایی از زندان‌ها، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان با همین کمک‌های خیرین خداجو زمینه آزادی ۱۴۰ زندانی جرائم غیرعمد را با مبلغ اهدایی معادل ۱۹۰ میلیارد ریال از بند زندان آزاد کرده و به آغوش گرم خانواده بازگرداندند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان در رابطه با وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان نیز گفت: با وجود همه تلاش‌ها در حوزه پیشگییری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها متاسفانه هم اکنون ۹۵۱ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان اصفهان تحمل حبس می‌کنند که بر اساس این آمار استان اصفهان پس از استان‌های تهران و مازندران رتبه سوم بیشترین میزبانی از زندانیان را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.