استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از عوامل مهم حرکت جهادی، حل معضلات و مشکلات روستا‌های استان است.

آقای عابدین خرم در جلسه قرارگاه آب روستایی استان گفت: هدف از تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هماهنگی و هم افزایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و مجموعه‌های مختلف برای حل مشکل روستا‌های کشور و استان است.

 مهاجرت‌ها به علت مولد نبودن روستا‌ها و مشکلاتی مثل کمبود امکانات آب و برق و اشتغال اتفاق می‌افتد که باید با یک حرکت همه جانبه برای حل این مشکلات از مهاجرت‌ها جلوگیری شود.

باید هر عاملی که در روند اجرای پروژه‌ها تاثیر منفی می‌گذارد از بین رفته و با افزایش پیگیری و نظارت‌ها آبرسانی انجام شود.

 یکی از اولویت‌های اساسی استانداری پیگیری معضلات روستاییان استان در حوزه آب و برق و اشتغال و اینهاست لذا ما پیگیر تسریع در روند آبرسانی به ۲۵۰ روستای استان هستیم.

آقای خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه گفت: در استان حدود ۷۰۰ روستا با مشکل آبرسانی روبرو هستند که از این تعداد ۲۰۰ روستا در حالت سربه سر و ۵۰۰ روستا نیز دارای مشکل شدید است. برای رفع این مشکلات ۲۵۰ روستا تحت پوشش طرح بسیج آبرسانی قرار گرفته است.

این آبرسانی‌ها در مرحله اول در شهرستان‌های کلیبر، ورزقان، هشترود و خداآفرین انجام می‌شود و در مراحل بعدی نیز سایر روستا‌های شهرستان‌های استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

 کارفرمای این طرح شرکت آب و فاضلاب استان و مجری آن نیز قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.