سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دستورالعمل‌های ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف در استان بومی‌سازی شود.

آقای حسین‌میرزایی امروز پنجشنبه در نخستین نشست قرارگاه حجاب و عفاف با اشاره به اهمیت بومی‌سازی دستورالعمل‌های ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف در استان گفت: لازم است با دعوت از افراد صاحب اندیشه و ایده در این حوزه، حرکت به سمت اقدامات پژوهشی و علمی شکل بگیرد.

تعداد افراد دلسوز و صاحب اندیشه، فکر و ایده در حوزه مسائل فرهنگی در استان قابل توجه است و بهتر آن است که از ظرفیت آنان برای تعمیق باور‌های دینی و عمل به آموزه‌های اسلامی در جامعه استفاده شود.


بیشتر بخوانید


ظرفیت گروه‌های مرجع به ویژه گروه‌های جوان و نوجوان برای توسعه، بسط و نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف بسیار اثرگذار است.

موضوع بی‌حجابی و رعایت نکردن عفت عمومی در حال تبدیل شدن به رویه عادی است و این خطری است که باید خانواده‌ها از عواقب آن آگاه شوند.

اقدامات و برنامه‌ها باید به شکلی پیش برود که این عادی انگاری‌ها در بحث حجاب و عفاف بیش از این در جامعه توسعه نیابد.

از این پس نشست‌های قرارگاه حجاب و عفاف با حضور تعداد بیشتری از دستگاه‌ها و ادارات و همچنین افراد موثر در این امر و به شکل کارگاهی برگزار خواهد شد تا هر یک از بخش‌های درگیر در این حوزه بتوانند خارج از مباحث رسمی و کلاسیک، نظرات و پیشنهاد‌های خود را ارائه دهند و راهکار‌ها نیز در نظر گرفته شود.

باید برای مسائلی همچون تولید پوشاک از مبدا چاره‌اندیشی شود و مواردی که از حوزه استانی خارج است را نیز می‌توان با دبیرخانه قرارگاه حجاب و عفاف در تهران مطرح کرد.

الگو‌های جوانی همانند ورزشکاران و هنرمندان متعهد می‌تواند در باور‌ها و دیدگاه‌های هم‌نسلی‌های آنان اثرات مثبتی برجای بگذارد.

دستگاه‌های اجرایی به ویژه ادارات و نهاد‌های فعال در حوزه فرهنگ علاوه بر شناسایی مسائل و آسیب‌ها به طرح راهکار نیز بپردازند و تنها به طرح مشکل بسنده نکنند.

کار فرهنگی دیربازده است، اما اگر به درستی پایه‌گذاری شود، می‌توان به اثرات مطلوب آن در آینده امیدوار بود.

لازم است این باور نیز در استان شکل بگیرد که اگر مشکل و یا نکته مثبتی وجود دارد متعلق به همه دستگاه‌ها و عموم مردم است و جبهه‌های مختلف ایجاد نشود چرا که لازم است در توسعه استان از بخشی نگری که آسیبی جدی به شمار می‌رود، پرهیز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار