مقرر شد منابع مالی ساخت مدرسه در طرح نهضت ملی مسکن اراک توسط دولت تامین شود.

درنشست امروز اعضای شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص اجرای قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر و مقرر شد منابع مالی ساخت مدرسه در این طرح نیز باید توسط دولت تامین شود.

مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن در طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی طرح اقدام ملی تولید مسکن شهرستان اراک توسط دولت انجام می‌شود منابع مالی ساخت مدرسه هم در این طرح باید توسط دولت تامین شود.

مخلص‌الائمه گفت: نیاز هست کارگروهی متشکل از اداره کل نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، معاونت عمرانی استانداری مرکزی و اداره کل راه و شهرسازی تشکیل و در خصوص ساخت مدرسه در این طرح تصمیم گیری شود.

نوازنی سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: بر اساس بند سه ماده ۱۳ قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش، شهرداری‌ها بایدتا ۵ درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی، تفکیک زمین‌ها، و نوسازی را به آموزش و پروش پرداخت کنند که تنها یک مورد آن سال گذشته به آموزش و پرورش پرداخت شده است.

نوازنی گفت: شهرداری‌های استان مرکزی سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال عوارض دریافت کردند که تنها ۳۰ میلیارد ریال از آن را به اداره کل آموزش و پرورش استان پرداخت کردند و انتظار می‌رود شهرداری اراک در هنگام صدور مجوز ساخت مسکن، ساخت مدرسه در این مجوز‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار