مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحد‌های تولیدی و خدماتی در سطح استان ۱۶۶ درصد افزایش داشته است.

هاشم علایی می‌گوید: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۸۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحد‌های تولیدی و خدماتی مختلف صادر شده است که نسبت به برنامه عملیاتی ۱۶۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: طی سال گذشته ۱۹۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحد‌های تولیدی و خدماتی استان صدور و تمدید شده است.

علایی می‌گوید: این پروانه‌ها در زمینه فرآورده‌های تولیدی مصالح ساختمانی، غذایی و کشاورزی، مکانیک، فلزشناسی، بسته بندی، سلولزی و واحد خدماتی سردخانه صادر شده است.

او با اشاره به این که در همین مدت تعداد ۱۰۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری نیز تمدید شده است که افزایش ۲۷۰ درصدی نسبت به برنامه عملیاتی در سال ۱۴۰۰ را داشته است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: قبل از انقضای تاریخ مندرج در پروانه‌های استاندارد، واحد‌هایی که در طول اعتبار پروانه، استاندارد مربوطه را رعایت کنند، پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد‌های آن‌ها به مدت سه سال تمدید می‌شود.

علایی می‌گوید: مردم می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و از اصالت و استاندارد کالا اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد می‌توانند مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار