رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۴پروژه پژوهشی در این پالایشگاه اجرا شده است، گفت: از این تعداد ۶ پروژه پژوهشی خاتمه یافته و ۸ پروژه پژوهشی در حال اجرا می‌باشد.

به گفته آقای خزلی ،  یکی از مهمترین نشانه‌های ارتقا کشورها، آموزش همراه با پژوهش می‌باشد که نتیجه آن افزایش بهره وری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی آن کشور خواهد شد.

او می گوید: مهمترین این پروژه‌ها بررسی بهبود و بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد به منظور کاهش مقدار گوگرد در دودکش نسبت به مقدار طراحی، بررسی اثر عدم وجود آنتی اسپینیگ نسبت به طراحی اولیه در ولوی سینی‌های برج‌های تماس و احیای در شرایط دریافت خوراک حداکثری با تکنیک‌های مدلسازی CFD، امکان سنجی روش‌های تولید ترشیوبوتیل مرکاپتان از محصولات تولیدی در صنایع پالایشگاهی و یا سایر مواد اولیه در دسترسُ می‌باشد.

او گفت: پروژه پژوهشی بررسی بهبود و بهینه سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد به منظور کاهش مقدار گوگرد در دودکش نسبت به مقدار طراحی توسط دانشکده فنی دانشگاه تهران و بررسی اثر عدم وجود آنتی اسپینیگ (نسبت به طراحی اولیه) در ولوی سینی‌های برج‌های تماس و احیای در شرایط دریافت خوراک حداکثری با تکنیک‌های مدلسازی CFD با ۵۰ درصد پیشرفت توسط دانشگاه رازی کرمانشاه در حال اجرا می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.