رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: همزمان با ضربت خوردن حضرت علی (ع) در شب ۱۹رمضان بزرگترین غذای نذری محلی در روستای تکه پخته و توزیع شد.

 حجت الاسلام بهرام یوسفی گفت: اهالی متدین خیر و با فرهنگ روستای تکه بر اساس یک سنت قدیمی هرساله در شب ۱۹ و ۲۱ رمضان اقدام به پخت بزرگترین غذای نذری معروف روستا‌ی خود رشته دوغ محلی می‌کنند و سپس موقع افطار آن در مسجد بین اهالی خود و میهمانان توزیع می‌کنند.

او گفت: برای بزرگترین نذری رشته دوغ محلی و غذای سنتی روستای تکه که به شدت مورد علاقه اهالی این روستا و دیگر میهمانان است ۴کیلو گرم مواد اولیه شامل رشته، نخود، عدس، دوغ محلی، روغن، پیاز، سیر و انواع ادویه جات لازم است تا غذای ۱۵۰۰ نفر آماده شود.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: از مهمترین نکات این غذای نذری این است که همه مواد اولیه آن محلی و از خود روستا تأمین می‌شود و بانوان روستا چندین در پختن این غذا سهیم هستند.

یوسفی گفت: تمامی هزینه چند میلیونی این غذا را خیران و جوانان روستای تکه پرداخت می‌کنند البته به جز این غذای نذری هرشب در مسجد بزرگ و زیبای روستای تکه بین دو نماز به روزه داران افطاری دادن می‌شود.

او گفت: رشته دوغ اهالی تکه به روستا‌های اطراف و حتی شهرستان هم ارسال می‌شود و در کنار این افطاری در مسجد با خرما، کیک و کلوچه محلی، شیر، شیرینی و چای و شربت از روزه داران پذیرایی انجام می‌شود.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: رشته دوغ بزرگترین غذای نذری محلی و روستایی در شهرستان نهاوند است که در شب ۱۹ رمضان در روستای تکه نهاوند توسط بانوان پخته می‌شود و کار پذیرایی و توزیع آن در بین سفره با نوجوانان روستا است که به دو شکل افطاری در مسجد و به صورت بیرون بر بین روزه داران توزیع می‌شود.

 روستای تکه واقع در ۸ کیلومتری بخش مرکزی نهاوند به سمت جاده بروجرد واقع شده این روستا دارای حدود ۹۰۰نفر سکنه است که حلقه اتصال چندین روستا می‌باشد  شغل اصلی مردم روستا باغداری کشاورزی ومشاغل دولتی وخدماتی می‌باشد و به روستایی فرهنگی و ورزشی معروف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.