همزمان با اولین شب از لیالی قدر، مردم مومن استان لرستان با حضور در مساجد، مصلاها، اماکن مذهبی و حسینیه‌ها آیین‌های ویژه شب قدر را بجای آوردند.

 بامداد پنجشنبه در نخستین شب از لیالی قدر مردم یک دست شیعه و مومن استان لرستان در مصلاها، مساجد، حسینیه‌ها و سایر مکان‌های مذهبی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گرد هم آمدند تا ندای الهی العفو را در درگاه الهی زمزمه کنند و خواستار بخشش گناهان خود باشند. شب قدر، ناب‌ترین فرصت معنوی برای ارتباط با خدای متعال و بهترین فرصت کسب فیوضات دنیوی و اخروی است که طبق فرموده قرآن کریم از هزار ماه ارزش بیشتری دارد.

مراسم پرفیض شب نوزدهم مبارک رمضان از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه چهارشنبه در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم آباد و از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در مصلای الغدیر با حضور قشر‌های مختلف مردم برگزار شد.

این مراسم بصورت زنده از صدا وسیمای مرکز لرستان پخش شد.

مراسم شب قدر با حفظ شیوه نامه های بهداشتی در استان لرستان به ویژه در خرم‌آباد که تنها شهرستان قرمز کرونای لرستان است، برگزار شد.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان با حفظ دستورالعمل های بهداشتی در برخی نقاط از جمله گلزار شهدای شهر خرم‌آباد و پادگان امام حسین (ع) سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان روز گذشته گفت: مراسم شب‌های قدر در یکهزار و ۵۰۰ مسجد این استان برگزار می‌شود و در خرم آباد علاوه بر مساجد، مصلای الغدیر، حسینه ثارالله سپاه و گلزار شهدا میزبان مردم هستند.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی اظهار داشت: به مردم توصیه می‌شود، برای شرکت در مراسم از لوازم شخصی مانند سجاده، مهر، تسبیح و کتابچه دعا استفاده کنند و حتما ماسک بزنند.

وی ادامه داد: در فضا‌های باز و شهر‌های آبی برای برگزاری مراسم محدودیتی وجود ندارد، اما در فضا‌های سربسته در شهر‌های با رنگ بندی قرمز کرونایی از ۳۰ درصد ظرفیت، شهر‌های نارنجی از ۵۰ درصد ظرفیت و در شهر‌های زرد از ۷۰ درصد مکان‌ها استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است، در حال حاضر شهرستان خرم‌آباد قرمز و سایر شهر‌های استان لرستان نارنجی و زرد می‌باشد و هیچ شهری در لرستان آبی نیست.

برچسب ها: شب قدر ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.