نایب رئیس اتحادیه آرایشگران زنان استان اصفهان گفت: در چند سال اخیر که بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه فعالیت آرایشگران زنان فقط باید در مجتمع‌ها و مکان‌های اداری باشد، مشکلات فراوانی به وجود آمده است.

اختر مولا افضل گفت: بانوان آرایشگر اصفهان اغلب زنان بی سرپرست و بد سرپرست هستند که خودشان نان آور خانواده محسوب می‌شوند و احتیاج به یک تسهیلاتی دارند تا بتوانند در چارچوب قانون فعالیت کنند.

به گفته او، مشکل اساسی ما این است که می‌گویند فقط باید در یک مجتمع تجاری یا یک مکان اداری فعالیت کنیم که در اطراف آرایشگاه در مجتمع شغل مردانه وجود نداشته باشد.

به گفته کارشناسان، ملک مورد استفاده برای تاسیس آرایشگاه زنانه باید ویژگی‌هایی مانند فضای بیش از ۱۲ متر مربع برای آرایشگاه و بیش از ۱۸ متر مربع برای آرایشگری و اپیلاسیون و برای آرایش دائم فضایی بیش از ۳۰ متر مربع باشد.

آرایشگاه نزدیک به تعمیرگاه‌ها و مراکز خدمات خودرویی (مثل مکانیکی، صافکاری، باطری سازی، تعویض روغن، آپاراتی و …) و همچنین نمایشگاه خودرو، آرایشگاه مردانه، موسسات و آموزشگاه‌های مردانه نباشد.

مولا افضل می‌گوید: در حال حاضر به خاطر مشکلات اقتصادی و سنگین بودن اجاره‌ها در مجتمع‌ها و همچنین وجود مشاغل مردانه در مجتمع‌ها بسیاری از آرایشگران اصفهان به فعالیت زیرزمینی روی آورده اند.

او معتقد است که پیگیری‌های فراوانی هم از جانب اتاق اصناف و هم از جانب ما خودمان که نمونه‌های فراوانی برای استانداری و مجلس نوشته این صورت گرفته است، اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

نایب رئیس اتحادیه آرایشگران زنان استان اصفهان گفت: ما پاسدار بازگشت فعالیت‌مان به شکل قبلی هستیم یعنی در جا‌هایی که وابسته به منزل‌مان و دارای در مجزا هست بتوانیم کار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.