سرپرست پلیس فتا انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی به کاربران هشدار داد توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

به گفته سرهنگ علیرضا یعقوبی هنگام دریافت پیامک‌های با عناوین «ابلاغیه قضایی سامانه ثنا»، «جوایز اپراتور‌های تلفن همراه»، «طرح ملی مسکن» و «واریز سود سهام عدالت» و ... با سرشماره شخصی از کلیک کردن بر روی لینک‌های داخل پیام و واریز وجه خودداری کنید چرا که با کلیک بر روی آن به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده و حساب بانکی شما خالی می‌شود.

او  با توصیه به کاربران گفت:هنگام خرید کالا از سایت‌های اینترنتی (دیوار، شیپور و ...) از پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید و هرگونه پرداخت وجه به بعد از رویت کالا موکول شود چراکه اکثر کلاهبرداری‌ها تحت این عنوان صورت می‌گیرد.

سرپرست پلیس فتا انتظامی استان ایلام کلاهبرداری تحت عنوان برنامه رادیویی و تلویزیونی را یکی دیگر از رایج‌ترین شیوه‌های مختلف کلاهبرداری دانست و گفت: در این نوع کلاهبرداری با شهروندان تماس گرفته و به بهانه‌ای برنده شدن و واریز وجه جایزه، شهروندان را به دستگاه عابر بانک هدایت کرده و با این ترفند حساب‌های آنان را خالی می‌کنند.

او گفت: توصیه پلیس این است همشهریان عزیز سامانه پیامکی متصل به حساب بانکی خود را حتما فعال کنید تا از برداشت یا واریز موجودی حساب خود باخبر شده و نیاز به رفتن پای دستگاه عابر بانک نباشد.

سرهنگ یعقوبی در پایان عضویت و فعالیت در سایت‌های شرط بندی آنلاین از روش‌های کلاهبرداری بویژه در بین جوانان و نوجوانان دانست و گفت:به والدین گرامی توصیه می‌کنیم مراقب فرزندان خود باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.